گوگل و لنوو از «e» مشابهی در لوگوی خود استفاده کرده‌اند

یک‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
امسال شرکت‌های زیادی لوگوی خود را تغییر دادند. در بین شرکت‌های مطرح حوزه فناوری گوگل و لنوو شاخص‌ترین موارد بودند. لنوو در ماه ژوئن و گوگل طی هفته گذشته اقدام به تغییر ظاهر لوگوی خود کردند. اما به نظر می‌رسد شباهت خاصی بین لوگوی این دو شرکت وجود دارد. با زومیت هراه باشید.
تبلیغات

در لوگوی اولیه، هر دو شرکت حرف «e» مخصوص به خود را داشتند ولی با تغییری که در ظاهر لوگوی خود دادند حالا حرف «e» مورد استفاده در لوگوی جدید گوگل و لنوو شباهت زیادی به هم دارد. زاویه کج بودن حرف «e» حالا در هر دو لوگو یکسان است. البته ممکن است که این شباهت بسیار اتفاقی باشد ولی بدون شک وقتی این دو شرکت با هم همکاری کنند می‌تواند سینرژی بصری خاصی را ایجاد کند. 

وقتی از فرر جونز که در زمینه طراحی لوگو فعالیت می‌کند، سوال شد که نظرش در مورد لوگوی جدید گوگل چیست او جمع‌بندی خود را با ذکر این جمله بیان کرد که:

من فقط امیدوارم این «e» مُد نشود. 

در حال حاضر دو شرکت بزرگ دنیای فناوری از این «e» در لوگوی خود استفاده می‌کنند و هنوز هم تعداد بسیار زیاد دیگری از شرکت‌های بزرگ و کوچک در دنیای فناوری وجود دارند که ممکن است از این «e» با شکل و شمایل مخصوص مورد استفاده در لوگوی لنوو و گوگل استفاده کنند و البته برخی شرکت‌های خارج از حوزه فناوری هم از این «e» استفاده می‌کنند که باعث می‌شود کمی جدی‌تر به قضیه نگاه کنیم. شاید واقعا استفاده از این «e» مفهوم خاصی داشته باشد. نظر شما چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات