سونی CAS-1؛ سیستم صوتی زیبای‌ دسکتاپ با رزولوشن بالای صدا

جمعه ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
سیستم صوتی جدید و جمع و جور Hi-Fi سونی تحت عنوان CAS-1 با دو آمپلی‌فایر اختصاصی که هدف آن ارائه‌ی صدایی بی‌نقص و با کیفیت بالا از طریق اسپیکر‌ها یا هدفون‌ها است، در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۵ معرفی شد.
تبلیغات

بهره‌مندی از سیستم‌های صوتی دسکتاپ به لطف افزایش استفاده از لپ‌تاپ‌ها ‌ به عنوان منبع موسیقی و تا حدی وجود بازار هدفون‌های کیفیت بالا (یا اصطلاحا high-end )، در حال افزایش است. سیستم صوتی جدید و جمع و جور Hi-Fi (تعریفی در مورد کیفیت بالای صدا با کم‌ترین مقدار نویز و پاسخ فرکانسی دقیق) سونی تحت عنوان CAS-1، استفاده‌ی ترکیبی از هر دو مورد را ممکن می‌کند. این سیستم صوتی در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۵ رونمایی شد.

کل این سیستم شامل یک واحد اصلی باریک و عمودی برای کنترل صدا و برقراری اتصال با سایر دستگاه‌ها، همراه با یک جفت اسپیکر زیبا است. در داخل واحد اصلی ۲ عدد آمپلی‌فایر جاسازی شده است؛ یکی از آن‌ها برای اسپیکرها و دیگری برای خروجی هدفون عمل تقویت صدا را انجام می‌دهد.

سیستم صوتی یاد شده، دارای قابلیت پشتیبانی از پخش صدای با رزولوشن بالا تا ۲۴ بیت بر ۱۹۲ کیلوهرتز بوده و از دو ورودی یواس‌بی (USB-A و USB-B) بهره می‌برد. همچنین قادر به اتصال بی‌سیم ازطریق بلوتوث به گوشی‌های هوشمند، تبلت و رایانه‌های شخصی است. این سیستم صوتی از اتصال NFC هم پشتیبانی می‌کند.

Sony CAS 1

سیستم صوتی CAS-1 از کدک صوتی LDAC با کیفیت استفاده می‌کند، که بسیار کارآمدتر از استریم بلوتوثی استاندارد است. همچنین کاربران می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار گوشی هوشمند و تبلت SongPal سونی به این سیستم متصل شده و آن را کنترل کنند. صدای با رزولوشن بالا، از فرمت‌های DSD، PCM، به اضافه‌ی AIFF، FLAC و WAV پشتیبانی می‌کند.

آمپلی‌فایر مورد استفاده برای اسپیکر‌های سیستم صوتی CAS-1، مدل S-Master HX amp است؛ درحالی که آمپلی‌فایر مورد استفاده برای خروجی هدفون، مشابه آمپلی‌فایر استفاده شده در سیستم استریم موسیقی HAP-Z1ES و دیگر اسپیکرهای های-فای سونی است.

سیستم صوتی یاد شده، دارای کنترل حجم صدای اختصاصی و جابه‌جایی بین دو حالت بالا و پایین (hi و low) اِمپدانس است. اسپیکرهای این سیستم صوتی دارای توییترهای ۱۴ میلی‌متری و ووفر ۶.۲ سانتی‌متری بوده و دارای محفظه‌ای از نوع Ported (محفظه‌ی باز دارای خروجی هوا) است.

متاسفانه تاریخ عرضه و قیمت سیستم صوتی زیبای CAS-1 سونی هنوز مشخص نیست.

اخبار و مقالات مرتبط با IFA 2015 را دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات