فیسبوک در حال تست یک دستیار صوتی اختصاصی به نام M است

پنج‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
فیس بوک قصد دارد با معرفی دستیار صوتی M رقابت با سیری، الکسا و گوگل اسیستنس را شروع کند.
تبلیغات

پیشرفت دستیارهای صوتی، فیسبوک را مجاب کرده تا در اپلیکیشن پیام‌رسان خود از یک دستیار مجازی اختصاصی استفاده کند. به گزارش وب‌سایت Wired، دستیار صوتی M توسط کارمندان فیسبوک و هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود و به کاربران مسنجر کمک می‌کند تا سوالات و وظایفی چون رزرو رستوران، سفارش گل برای سالروز تولد یا پیدا کردن بهترین مکان برای کوهنوردی در کالیفرنیا را به سادگی انجام دهند.

برای استفاده از دستیار مجازی اِم، کافیست یک مکالمه با این دستیار در اپلیکیشن مسنجر آغاز کنید که در ادامه دستیار M پیشنهادات خود را ارائه کرده یا در صورت لزوم سوالات بیشتری را در راستای به نتیجه رساندن درخواست شما می‌پرسد. بر خلاف سیری، دستیار صوتی اِم هیچ جنسیتی ندارد و حتی متوجه نمی‌شوید مخاطبی که در طرف مقابل به شما کمک می‌کند یک ربات است یا یکی از کارمندان فیسبوک؛ اما هدف فیسبوک این است که به طور قطعی درخواست شما پاسخ داده شود.

دستیار M قرار است رقیب جدید سیری اپل، گوگل ناو یا مایکروسافت کورتانا و دیگر دستیاران مجازی باشد و در گام اول به افرادی کمک می‌کند که به دنبال کاری هستند یا قصد دارند چیزی بخرند.

دیوید مارکوس، نایب رییس محصولات پیام‌رسانی فیسبوک معتقد است طولی نمی‌کشد که کاربران اپلیکیشن مسنجر متوجه می‌شوند دستیار مجازی M می‌تواند فراتر از یک کمک‌کننده دیجیتال استاندارد عمل کند. او می‌گوید دستیار مجازی ما می‌تواند کارهایی انجام دهد که هیچکدام از رقبا نمی‌توانند از عهده‌ی آن برآیند. وی علت این ادعا را بهره‌گیری از هوش مصنوعی در کنار قدرت افراد واقعی می‌داند.

مارکوس معتقد است دستیار M آرام آرام در Bay Area توسعه می‌یابد و در نهایت برای تمامی 700 میلیون کاربر مسنجر در سراسر دنیا منتشر خواهد شد.

به نظر شما دستیار صوتی اختصاصی فیسبوک می‌تواند از رقبای قدرتمند خود پیشی بگیرد؟

منبع macrumors

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات