سامسونگ تولید انبوه حافظه‌های HBM2‌ را آغاز می‌کند

دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
در شرایطی که شرکت SKHynix اولین شرکتی بود که تولید حافظه‌های  HBM را برای AMD  آغاز کرد، به نظر می‌رسد شرایط در سال بعد دست‌خوش تغییراتی شود. سامسونگ برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی کارخانجات تولیدی خود برای تولید انبوه حافظه‌های HBM در سال ۲۰۱۶ را آغاز کرده است.
تبلیغات

سامسونگ در حال بازاریابی برای حافه‌های HBM برای مشتریان عادی و البته مشتریانی است که به محاسبات پردازشی پیچیده نیاز دارند. بدون شک وجود تامین‌کنندگان بیشتر حافظه‌های HBM خبر خوبی برای AMD محسوب می‌شود؛ چرا که به این شرکت اطمینان خاطر می‌دهد که SKHynix  تنها تولید کننده این نوع حافظه‌ها نیست و AMD  می‌تواند برای محصولات فعلی و البته پرچمدار بعدی خود یعنی Greenland از حافظه‌های ساخت سامسونگ هم استفاده کند. البته از سوی دیگر این خبر بدی هم محسوب می‌شود؛ چرا که AMD  به تازگی قرارداد خرید حافظه‌های HBM از شرکت SKHynix را منعقد کرده است.

در حالی که پیش از این تصور می‌شد که با قرارداد منعقد شده بین AMD و SKHynix در عمل انویدیا از رقابت حافظه های HBM عقب خواهد ماند، خبر تولید انبوه این نوع حافظه‌ها توسط سامسونگ امیدها را برای انویدیا زنده نگاه می دارد تا مقادیر مورد نیاز خود را از سامسونگ تامین کند.

با عرضه‌ی فراوان حافظه‌های HBM بدون شک انویدیا با مشکلی در این زمینه برای پردازنده‌های گرافیکی جدید خود با نام پاسکال روبرو نخواهد شد. البته توجه به این نکته هم ضروری به نظر می‌رسد که سامسونگ برنامه دارد تا تولید انبوه حافظه‌های خود را در سال ۲۰۱۶ آغاز کند؛ ولی این که دقیقا چه زمانی در سال ۲۰۱۶ این اتفاق می‌افتد و سامسونگ تا کی قصد تولید انبوه این حافظه‌ها را دارد امری نامعلوم است. این به این معنی است که AMD‌ هنوز هم نسبت به انویدیا  دست پیش را در این زمینه دارد.

حافظه‌های HBM نسل جدید حافظه‌ها هستند که بعنوان جایگزینی برای GDDR5 در پردازنده‌ها گرافیکی AMD مورد استفاده قرار می‌گیرند. با عرضه‌ی انبوه حافظه‌های HBM2 و معمار‌ی‌های جدید برای این حافظه‌ها، چشم‌انداز خوبی برای پردازنده‌های گرافیکی در سال ۲۰۱۶ پیش‌بینی می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات