کوالکام به بازار پهپادها نزدیک می‌شود

جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وقتی نام کوالکام به میان می‌آید بی اختیار به یاد گوشی‌های هوشمند اندرویدی می‌افتیم که مجهز به پردازنده‌های سری اسنپدراگون این شرکت هستند. اما به تازگی این شرکت آمادگی خود را برای تامین نیاز پردازنده‌های مورد نیاز در پهپادهای موجود در بازار اعلام کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

  کوالکام علاوه بر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها  در  سایر فناوری‌های مرتبط با بازار موبایل هم سرمایه‌گذاری می‌کند. از این فناوری‌ها می‌توان به Mirasol و  Pixtronix اشاره کرد که به بهبود نمایشگر‌ها برای عملکرد بهتر و مصرف انرژی کمتر کمک می‌کنند. زمینه دیگری که این شرکت در آن فعالیت می‌کند بحث شارژ بدون سیم است که می‌تواند در حوزه خودروهای الکتریکی مورد استفاده قرار گیرد و با توسعه آن می توان در گوشی‌های هوشمند هم از این فناوری بهره گرفت. این شرکت برخی سخت‌افزارها را نیز مثل موبایل‌های غیرهوشمند تولید کرده است ولی حالا قصد دارد تا وارد حوزه جدیدی از محصولات شود. از بین محصولات مختلف حالا کوالکام پهپادها را انتخاب کرده است.

این شرکت امیدوار است تا پردازنده های خود را به تولید کنندگان پهپادها بفروشد. بخصوص تولید کنندگان پهپادهای مخصوص عکاسی می‌توانند مشتریان خوبی برای کوالکام باشند. در حال حاضر چیپ‌های مختلفی برای عکاسی، تعیین موقعیت توسط جی‌پی اس و برقراری ارتباط با سایر دستگاه‌ها نیاز است. ولی برخی پردازنده‌های ساخت کوالکام نظیر اسنپدراگون ۸۰۰ تمام سخت‌افزارهای مورد نیاز برای انجام کارهای بالا را به صورت یکپارچه در خود دارند بنابراین در هزینه‌های تولید پهپادها صرفه جویی زیادی ایجاد می‌کنند. در حال حاضر پهپادهای پایین رده‌ای که برای خرید مصرف کنندگان ارائه می‌شوند حدود ۵۰۰ دلار قیمت دارند ولی کوالکام معتقد است که اگر تولید کنندگان این پهپادها از پردازنده‌های ساخت این شرکت استفاده می‌کردند می توانستند صرفه جویی خیلی بیشتری داشته باشند.

در واقع تصمیم به ورود در این بازار از این واقعیت نشات می گیرد که میزان فروش محصولات کوالکام در بازار گوشی‌های هوشمند کاهش یافته و این شرکت فرصت‌های جدیدی را در حوزه اینترنت اشیا و البته پهپادها برای پردازنده‌های خود می بیند. کوالکام به تازگی یک شرکت نرم افزار پرواز را خریداری کرده تا بهتر بداند که پهپادها چگونه کار می‌کنند. گفته می‌شود که کوالکام در حال حاضر در حال مذاکره با سازمان‌های اصلی تولید کننده پهپادها است تا برخی نمونه‌ پردازنده‌های خود را به آنها ارائه کند.

همچنین کوالکام یک نمونه سه بعدی از یک پهپاد ساخته شده با پردازنده‌های خود را آماده کرده است تا به همه نشان دهد که با استفاده از پردازنده‌های کوالکام تا چه حد می‌توان پهپادها امروزی را جمع‌و‌جورتر و با هزینه‌های کمتر ساخت. به نظر می‌رسد این استراتژی کوالکام راه خوبی برای سودآوری بیشتر این شرکت باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات