اندی رابین ۱۵ میلیون دلار روی استارت آپ واقعیت مجازی CastAR سرمایه گذاری کرد

پنج‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
اندی رابین را بسیاری با سیستم عامل اندروید و فعالیتش در گوگل می‌شناسند، اما این شخصیت تاثیرگذار پس از جدا شدن از گوگل، در کمپانی خود به رصد استارت‌آپ‌هایی می‌پردازد که در زمینه‌ی سخت‌افزار فعالیت می‌کنند. رابین در آخرین اقدام خود ۱۵ میلیون دلار در CastAR که در حوزه‌ی واقعیت مجازی فعالیت می‌کنند، سرمایه‌گذاری کرده است.
تبلیغات

اندری رابین را به‌عنوان موسس و خالق اصلی سیستم عامل اندروید می‌شناسیم. اندی رابین پس از اینکه گوگل کمپانی توسعه دهنده‌ی این سیستم‌عامل را مال خود کرد، به فعالیت در غول جستجو مشغول شد و تا سال ۲۰۱۴ نیز در این کمپانی در حوزه‌های مختلفی نظیر روباتیک و سرپرستی تیم‌های نظیر بوستون داینامیکس به فعالیت پرداخت. وی پس از ۹ سال فعالیت در گوگل، این کمپانی را ترک و موسسه‌ی سرمایه‌گذاری خود را با عنوان Playground Global تاسیس کرد. اندی رابین از آن پس در حال رصد استارت آپ‌هایی است که در زمینه‌ی سخت‌افزار فعالیت می‌کنند. آخرین سرمایه‌گذاری وی مربوط به استارت آپ CastAR است که در زمینه‌ی واقعیت مجازی فعالیت می‌کند.

اندی رابین ۱۵ میلیون دلار در این استارت آپ سرمایه گذاری کرده که شامل تزریق منابع مالی، در اختیار گذاشتن فضای کار و موارد دیگر است.

لینک دانلود

اما کست اِی آر چه محصول جذابی را در دست تولید دارد که اندی رابین را به خود جلب کرده است؟ کست اِی آر عینک‌هایی تولید می‌کند که وظیفه‌ی آن پردازش و نمایش تصاویر هولوگرافیک پیش روی کاربر و مبتنی بر فضای پیرامون کاربر است. در واقع با استفاده از این عینک می‌توان اشیا مجازی را در دنیای واقعی و روی اشیا فیزیکی مشاهده کرد. با استفاده از این عینک‌ها می‌توان کارهای مختلفی را از قبیل طراحی، مسیریابی و بازی انجام داد.

با توجه به سرمایه‌گذاری اندی رابین در این کمپانی باید در انتظار شنیدن اخبار بیشتری از کست اِی آر و محصول آن باشیم، چراکه یقینا این کمپانی در حال توسعه‌ی فناوری جذابی است که اندی رابین را مجاب به سرمایه‌گذاری کرده است. کست اِی آر در سال ۲۰۱۳ موفق شده تا سرمایه‌ای یک میلیون دلاری را از کیک استارتر جذب کند. کست اِی آر در حال حاضر نمونه‌هایی واقعی از این محصول را در اختیار دارد.

CastARInt

کست اِی آر هدف اصلی خود را برای عرضه‌ی این محصول به کاربران عمومی تعیین کرده است. شنیده‌ها حکایت از این دارد که برای استفاده از این عینک‌ها نیازی به داشتن پی‌سی‌های قدرتمند نیست.

کست اِی آر در حال حاضر شامل تیمی ۱۱ نفره است که مطمئنا در آینده‌ی نزدیک بر اعضای آن افزوده خواهد شد. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات