تماشا کنید: اجرای کورتانا در مک با مجازی ساز Parallels

چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
Parallels که محبوب‌ترین مجازی‌ساز ویندوز برای مک است، در آخرین نسخه‌ به قابلیتی مجهز شده که می‌تواند دستیار صوتی مایکروسافت را در مک اجرا کند. برای تماشای اجرا کورتانا در مک با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

یکی از ویژگی‌های جالب آخرین نسخه‌ی Parallels اجرای کورتانا است. این مجازی‌ساز علاوه بر اجرای ویندوز ۱۰، می‌تواند دستیار صوتی آن را نیز اجرا کند. در حقیقت قبل از ورود سیری به مک، می‌تواند از دستیار صوتی کورتانا در OS X خود بهره‌مند شوید. اپلیکیشن پارالل توسط قابلیت Coherence mode تا به حال بسیاری از نرم افزار‌های ویندوز را مستقیما در دسکتاپ مک اجرا کرده که این بار کورتانا را نیز به صورت یک اپلیکیشن مستقل در دسکتاپ اجرا خواهد کرد. 

به طور خلاصه برای اجرای کورتانا در مک، ابتدا باید ویندوز ۱۰ را در مجازی‌ساز نصب کنید. پس از اجرای کورتانا متوجه خواهید شد که این دستیار صوتی بدون هیچ تفاوتی همانند ویندوز ۱۰، در مک نیز به خوبی اجرا می‌شود. کورتانا در مک نیز قادر است تا موقعیت مک شما را شناسایی کرده و همانند یک اپلیکیشن بومی مک عمل کند. 

نسخه‌ی جدید اپلیکیشن پارالل در مقایسه با نسخه‌های پیشین می‌تواند ویندوز را در مک ۵۰ درصد سریع‌تر خاموش و روشن کند. قابلیت جدید travel mode در آن نیز قادر است ۲۵ درصد در مصرف باتری صرفه‌جویی کند؛ اما شاید بهترین ویژگی این نسخه اجرای کورتانا در مک است. اپلیکیشن پارالل با قیمت ۸۰ دلار برای مک در دسترس است. البته کسانی که قبلا این اپلیکیشن را در مک نصب کرده‌اند می‌تواند با ۵۰ دلار آن را ارتقا دهند. البته نسخه‌ی Mac Pro Edition از پارالل ۱۱ قادر است تمامی اجزای مک به خصوص سخت‌افزار آن را مدیریت کند، در نهایت ویندوز نصب شده در این مجازی‌ساز با سرعت بیشتر و با کارایی بالا کار خواهد کرد؛ قیمت این نسخه‌ی پارالل برای یک سال ۱۰۰ دلار است، البته اگر در حال حاضر نسخه‌ی ۹ یا ۱۰ این اپلیکیشن را نصب کرده‌اید می‌توانید آن را با هزینه‌ی ۵۰ دلار ارتقا دهید.

در ادامه  ویدئویی از اجرای کورتانا در مک را مشاهده می‌کنید:

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات