BMW تمایلی به فروش دامنه Alphabet.com به گوگل ندارد

چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
همان طور که اطلاع دارید  گوگل شرکت مادری به نام آلفابت تاسیس کرده که حال به نظر می‌رسد این شرکت بر سر نام دامنه‌ با شرکت بی‌ام‌دبلیو دچار مشکل شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بر اساس گزارش نیویورک تایمز شرکت مادرِ گوگل (آلفابت)، دچار مشکل جدیدی با شرکت آلمانی بی‌ام‌دبلیو شده است. انتظار می‌رفت گوگل پیش از انتخاب نام آلفابت، جستجویی را با موتور اختصاصی خود انجام می‌داد! چرا که دامنه‌ی Alphabet.com به بی‌ام‌دبلیو تعلق دارد. یکی از سخنگویان این شرکت آلمانی نیز به نیویورک تایمز اعلام کرده که بی‌ام‌دبلیو تمایلی به فروش این دامنه به گوگل ندارد، زیرا دامنه‌ی آلفابت بخش بزرگی از ساز و کار بزرگ بی‌ام‌دبلیو به شمار می‌رود.

به علت این مشکل، گوگل به جای Alphabet.com دامنه‌ی abc.xyz را برای این شرکت مادر برگزید. آلفابت که با لری پیج و سرگی برین مدیریت می‌شود، حال به عنوان شرکت اصلی و مادر تمامی بخش‌های گوگل به شمار می‌رود و از این پس بخش‌های بزرگ گوگل همانند جی‌میل و اندروید هر کدام جزو یک شرکت بزرگ از آلفابت خواهند بود.

از زمانی که شرکت گوگل خبر تاسیس آلفابت را اعلام کرده، دامنه‌ی Alphabet.com داون شده است؛ به نظر می‌رسد علت این مشکل ترافیک بالا و تعداد بازدید کنندگان از این وب‌سایت باشد. علاوه بر بی‌ام‌دبلیو، دیگر کمپانی‌ها نیز دارای نام آلفابت هستند؛ به گزارش رویترز بیش از صد کمپانی در دنیا دارای نام تجاری آلفابت هستند. به عنوان مثال، شرکت تجاری آلفابت در سال ۱۹۶۵ میلادی تاسیس شده و فعالیت آن در حوزه‌ی الکترونیک است.

نام آلفابت بازخورد بسیاری را در پی داشته، به گونه‌ای که حتی حسابی در توییتر با نام Alphabet@ واکنشی به این این نام نشان داده است؛ این اکانت به فردی با نام کریس اندریکانیچ تعلق دارد که به نظر می‌رسد فالوئرهای خیلی زیادی هم دارد.

bm11www

دامنه‌ی com. به گونه‌ای است که بیشتر کمپانی‌های بزرگ صاحب آن هستند و پیش بینی می‌شد که آلفابت نیز صاحب این دامنه شود. البته به نظر می‌رسد دامنه مشکل بزرگی برای آلفابت نباشد. لری پیج نیز اعلام کرده که شرکت گوگل هیچ محصولی به نام تجاری آلفابت تولید نمی‌کند، بنابراین آلفابت همانند گوگل نام عمومی نخواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات