نوکیا در حال جذب نیروی متخصص برای بازگشت به بازار گوشی‌های هوشمند است

دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
نوکیا، یکی از بزرگ‌ترین سازندگان گوشی‌های موبایل دنیا در سال گذشته از این بازار خارج شد و بخش موبایل خود را به شرکت مایکروسافت واگذار کرد. حالا به نظر می‌رسد این شرکت پس از ورود دوباره به بازار گجت‌های موبایل با معرفی تبلت اندرویدی N1، قصد دارد تا بار دیگر وارد بازار گوشی‌های هوشمند نیز بشود.
تبلیغات

نوکیا سال گذشته پس از عدم موفقیت در فروش چشم‌گیر گوشی‌های خود، بخش موبایل خود را به مایکروسافت واگذار کرد. کارشناسان معتقدند وارد شدن دیر هنگام نوکیا به بازار گوشی‌های هوشمند و تمرکز این شرکت بر روی سیستم عامل ویندوز، باعث پیشی گرفتن رقبا از نوکیا شد.

اما این اتفاق نوکیا را از بازگشت به بازار رقابتی گوشی‌های هوشمند باز نداشته است و این شرکت در حال استخدام نیروهای متخصص برای بازگشت خود است.

البته نباید فراموش کرد که نوکیا با معرفی تبلت اندرویدی N1 در سال گذشته به بازار گجت‌های موبایل بازگشته است. اما ساخت این تبلت بر عهده‌ی نوکیا نبوده و این شرکت تنها طراحی آن را انجام داده و لوگوی خود را بر روی آن قرار داده است و وظیفه‌ی ساخت، توزیع، بازاریابی و پشتیبانی از تبلت بر عهده‌ی شرکت چینی فاکس‌کان بوده است.

قراردادی مشابه نیز برای ساخت گوشی‌های هوشمند در دستور کار این شرکت است و خود نوکیا به صورت رسمی آن را تایید نیز کرده است. این شرکت در بیانیه‌ای در پاسخ به شایعات این تصمیم خود را علنی کرد و به نظر می‌رسد با شرکت‌هایی مانند میزو نیز برای انجام آن مذاکراتی داشته است.

البته باید توجه داشت که بنابر قرارداد منعقد شده بین مایکروسافت و نوکیا این شرکت نمی‌تواند از نام خود برای تولید گوشی‌های هوشمند استفاده کند اما این قرارداد منعی برای توسعه‌ی گوشی‌ها قبل از این تاریخ برای نوکیا قائل نشده است.

بنابر خبرهای جدید منتشر شده توسط رویترز، نوکیا آگهی‌های استخدامی نیز در سایت لینکدین و در بخش‌هایی که به طور مستقیم در ارتباط با قسمت گوشی‌های هوشمند هستند، قرار داده است. این شرکت قصد استخدام نیروی متخصص در بخش ساخت محصولات و مهندسان اندرویدی دارد. به علاوه نوکیا در حال حاضر نیز با ارائه‌ی اپلیکیشن Z Launcher وارد دنیای اندروید نیز شده است.

همچنین یک منبع آگاه خبر داده است که نوکیا برنامه‌ی خود برای اخراج ۷۰ کارمند از بخش فناوری را تغییر داده است و قصد دارد تنها ۳۵ نفر را اخراج کند. این کار را می‌توان به نوعی تلاش برای حفظ نیروهایی دانست که می‌توانند کمکی بزرگ در مسیر بازگشت این شرکت به بازار گوشی‌های هوشمند باشند.

به علاوه نوکیا به تازگی ابزار جدیدی را نیز معرفی کرده است. دوربین واقعیت مجازی به نام اوزو که برای فیلم‌سازان هالیوودی و سازندگان حرفه‌ای محتوا می‌تواند ابزاری کاربردی باشد.

نظر شما چیست؟ آیا موافق بازگشت این برند پرطرفدار به بازار گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات