ساخت ذرات نانو برای افزایش طول عمر و دوام باتری

دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
دانشمندان در دانشگاه MIT و دانشگاه سینگوآ با الهام گرفتن از زرده‌ی تخم مرغ ذرات نانویی را ساخته‌اند که می‌توانند نقشی اساسی در ساخت باتری‌های با طول عمر بالا ایفا کنند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

دانشمندان در دانشگاه‌های ام‌آی‌تی و سینگوآ ذره‌ی نانویی ساخته‌اند که شکل تخم مرغی آن می‌تواند با کمک مواد مورد استفاده طول عمر باتری و دوام آن را افزایش دهد. در این روش ذره‌ی آلومینیومی که قابلیت تغییر شکل نیز داشته و در سلولی حاوی تیتانیوم دی‌اکسید قرار گرفته است، می‌تواند در سیکل شارژ قرار گرفته و برخلاف الکترودهای گرافیتی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند، فرسوده نشود. این اتفاق نه تنها عمر باتری را افزایش می‌دهد، بلکه می‌تواند ظرفیت و قدرت حداکثری آن را نیز بهبود ببخشد. در واقع نه تنها مدت زمان بین دو شارژ افزایش می‌یابد بلکه دیگر نیازی به تعویض باتری در بازه‌های زمانی کم نخواهد بود.

با وجود این که این فناوری در حال حاضر فقط در سطح آزمایشگاهی مورد استفاده قرار گرفته، اما احتمال تجاری شدن آن بسیار زیاد است. نحوه‌ی ساخت این ذرات ساده بوده و مواد بکار رفته نیز به راحتی قابل تهیه هستند.

این ذرات تحت آزمایش‌های سنگین نیز قرار گرفته و توانسته‌اند در حالت شارژ سریع که طول عمر باتری عادی را به سرعت کاهش می‌دهد، پس از ۵۰۰ چرخه بیش از ۵۰ درصد ظرفیت اولیه‌ی خود را حفظ کند که در مقایسه با باتری‌های عادی مقداری بسیار عالی به شمار می‌رود. اگر این فناوری بتواند به زودی وارد بازارها شده و مورد استفاده‌ی تجاری قرار بگیرد، سازندگان می‌توانند به انتظار چندین ساله‌ی کاربران برای داشتن باتری با طول و عمر و دوام بالا پاسخی مناسب بدهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات