پتنت جدید گوگل نحوه استفاده عجیب از عینک هوشمند این شرکت را نشان می‌دهد

دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
در ماه‌های گذشته شاهد انتشار شایعات و اخبار متعددی راجع به گوگل گلس بوده‌ایم که در مورد آینده‌ی این گجت خبرهایی را به همراه داشتند. اما پتنت جدید گوگل نشان می‌دهد که این شرکت برنامه‌های بیشتری برای گجت هوشمند خود دارد.
تبلیغات

جدیدترین شایعات در مورد گوگل گلس اشاره به این موضوع داشتند که گوگل گجت هوشمند خود را برای استفاده‌های سازمانی در نظر گرفته است ؛  حتی برخی از خبرها به این نکته اشاره داشتند که گوگل این عینک را در اختیار برخی سازمان‌ها قرار داده است تا آزمایشات اولیه بر روی آن صورت بگیرد و این شرکت در حال حاضر تمایلی برای عرضه‌ی آن در بازار کاربران عادی ندارد. اما شایعات جدی حاکی از آن هستند که گوگل در حال کار بر روی نسخه‌های دیگری از عینک هوشمند خود است تا آن نسخه‌ها را در اختیار کاربران عادی برای خرید قرار دهد.

یکی از منابع مهمی که در مورد عینک‌های هوشمند می‌توانند اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار ما قرار دهند، پتنت‌ها هستند؛ چرا که می‌توانند ویژگی‌ها و امکانات نسل بعدی آن‌ها را در قالب طراحی به علاقه‌مندان نمایش دهند. برای مثال در گذشته نیز شاهد پتنتی بودیم که نشان می‌داد دارندگان این عینک‌ها می‌توانند با انگشت خود فرمان گرفتن عکس را صادر کنند. اما پتنتی جدید استفاده‌ای عجیب و غیر عادی از عینک‌های هوشمند را نشان می‌دهد.

این پتنت عینک هوشمند را به عنوان گجتی که به کلاه متصل می‌شود، نشان می‌دهد. دیگر خبری از عینک‌های روی چشم قدیمی نیست و این عینک به کلاه شما متصل می‌شود. پتنت مذکور نشان می‌دهد که از عینک‌ها می‌توان مانند گذشته استفاده کرد، اما این بار با روشی بهتر و طوری که جلوی دید را نگرفته و کاربر را اذیت نکند. به علاوه دو بخش نسخه‌ی کلاهی عینک هوشمند که گیره‌ی کلاه و نمایشگر اصلی هستند به صورت آهنربایی به یکدیگر متصل می‌شوند.

glass hat1

البته خرید این نسخه لزوما به معنای راحتی آن در استفاده نیست؛ چرا که به نظر می‌رسد گوگل نیاز دارد تا برای پردازش نهایی این پتنت ایرادات ریز بسیاری را برطرف کند.

نظر شما چیست؟ استفاده به صورت عینک چشمی را بیشتر می‌پسندید یا پتنت جدید گوگل نظر شما را بیشتر به خود جلب می‌کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات