خانه تکانی مایکروسافت در نسخه تحت وب Outlook

یک‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
با انتشار تازه‌ترین نسخه از سیستم‌عامل محبوب ویندوز 10، به نظر می رسد ردموندی ها دست به خانه‌تکانی زده‌اند و ظاهر گرافیکی نسخه‌ی تحت وب برنامه مدیریت ایمیل Outlook را نیز تر و تمیز کرده‌اند. شاید این خانه‌تکانی بتواند کار با ایمیل ها را بیش از پیش جذاب کند.
تبلیغات

مهندسان مایکروسافت برای اینکه ظاهر برنامه‌ی مدیریت ایمیل Outlook برخط خود را جذاب کنند، ده ها قابلیت جدید به آن اضافه کرده‌اند تا کاربران تجربه ساده‌تر، روان‌تر، زیباتر و بهتری در حین کار با این برنامه آنلاین داشته باشند. بدین ترتیب نوشتن نامه‌ها و دعوت به قرارهای ملاقات کاری کمی قابل تحمل‌تر می شود!

در این رابط کاربری ساده شده، نوار اقدام (action bar) تازه‌ای در بالای صفحه اضافه شده است. این نوار به کاربر اجازه می دهد به سرعت به کارکردهای مهم مورد نظر خود پرش کند و مواردی نظیر پاسخ به ایمیل‌های وارده یا حتی پاکسازی صندوق پست الکترونیکی را انجام دهد.

حتی کادر مربوط به موضوع نامه‌های دریافتی نیز قدری برجسته‌تر شده و مایکروسافت قول داده تا روند خواندن نامه‌ها بیش از پیش ساده‌تر شود. از این گذشته کار با تقویم (calendar) ساده‌تر شده و ایجاد درخواست ملاقات جدید سر راست تر از قبل شده و پیمایش در بین قرارهای ملاقات موجود به سادگی هرچه تمام تر میسر است. شاید حتی بتوانیم ادعا کنیم که مشاهده قرارهای ملاقات جذاب شده! کسی چه می داند؟!

تمرکز اصلی Outlook و البته تیم مایکروسافت روی مدیریت ایمیل ها است. ماحصل همین توجه ویژه این است که از این پس می توانید مهمترین ایمیل‌های خود را به بالای صندوق پستی سنجاق کنید، نامه ها را تنها با یک کلیک بایگانی کرده و به کمک یک دکمه جدید و مخصوص، اقدامات اخیر خود را بی اثر کنید (منظور همان undo خودمان است!).

از این گذشته، قابلیت جدیدی با عنوان «رفت و برگشت» (Sweep) اضافه شده که به شما اجازه می دهد تا نامه‌های دریافتی از یک فرستنده‌ی خاص را مدیریت نمایید. این قابلیت شباهت زیادی به یک فیلتر سریع هرزنامه دارد، بدین ترتیب می‌توانید به سرعت تصمیم بگیرید که آیا مایلید تمام نامه‌های دریافتی از یک ارسال‌کننده خاص را برای چند روز نگه دارید یا اینکه تنها آخرین موارد آن را داشته باشید.

مایکروسافت فکر همه جا را کرده و حتی نمای تک خطی از صندوق پستی را نیز ارتقاء داده است. حالا می توانید تکه‌ای از ایمیل را همراه با عنوان آن مشاهده کنید و اقدامات معمول دلخواه را به طور کلی اعمال نمایید. حتی یک پنل مشاهده جدید برای مطالعه محتوای ایمیل‌ها نیز تعبیه شده که مضمون ایمیل را در همان پنجره نمایش می دهد.

اگر دلتان می‌خواهد از نزدیک به این قابلیت های جدید Outlook نگاهی بیندازید، بهتر است سری به سرویس Office 365 بزنید. تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر دوستان در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات