دایملر، آئودی و بی ام دبلیو در آستانه‌ی خرید سرویس نقشه‌ی نوکیا با پرداخت ۲.۷ میلیارد دلار هستند

سه‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
گزارش‌های متعددی در خصوص فروش سرویس نقشه‌ی Here‌ نوکیا منتشر شده، ظاهرا فنلاندی‌ها این سرویس را به آئودی، بی ام دبلیو و دایملر فروخته است.
تبلیغات

به نظر می‌رسد سه خودروساز آلمانی موفق شده‌اند تا در مذاکرات برای خرید سرویس نقشه‌ی Here نوکیا بهتر از سایر رقبا عمل کنند و بنابر گزارش‌های منتشر شده بازوی فعال در زمینه‌ی توسعه‌ی نقشه‌های نوکیا را با پرداخت ۲.۷۱ میلیارد دلار از آن خود کنند. پیش از این گزارش‌هایی منتشر شده بود که حکایت از علاقمندی کمپانی‌هایی نظیر اپل و حتی اوبر برای خرید نوکیا داشت. پیش‌تر شایعاتی مبنی بر پیشنهاد ۳ میلیادر دلاری اوبر منتشر شده بود که این کمپانی بعدها این موضوع را رد کرد.

براساس گزارشی که توسط وال استریت ژورنال منتشر شده، نوکیا در حال انجام مذاکراتی است که اختصاصا مربوط به فروش سرویس نقشه‌ی Here‌ این کمپانی به سه خودروساز آلمانی است.

سرویس‌هایی نظیر Here از جمله‌ی اصلی‌ترین المان‌ها برای توسعه‌ی خودروهای هوشمند و خودران است و امنیت و هدایت این خودروها به وجود چنین سرویس‌هایی نیاز دارد. وال استریت همچنین به نقل از منبع نزدیک به مذاکرات اعلام کرده که سه خودروساز آلمانی در پی خرید این بخش از کمپانی فنلاندی هستند و سایر کمپانی‌های خودروسازی را نیز به داشتن سهمی از این کمپانی تشویق می‌کنند.

سرویس نقشه‌ی Here‌ در حال حاضر نیاز ۸۰ درصد از بازار نقشه‌ی خودروها را تامین می‌کند و از این‌رو تمایل خودروسازان برای در اختیار گرفتن این بخش از نوکیا چندان دور از انتظار نیست.

نوکیا با فروش سرویس نقشه‌ی Here‌ روی طراحی و تولید تجهیزات مورد نیاز اپراتورهای مخابراتی تمرکز بیشتری خواهد داشت. همچنین شواهد امر گویای بازگشت کمپانی فنلاندی به عرصه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند دارد که آینده همه چیز را مشخص خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات