رابط کاربری فایرفاکس با طراحی جدید برای ویندوز ۱۰ فاش شد

یک‌شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
موزیلا هفته گذشته از پشتیبانی از ویندوز ۱۰ خبر داد که البته چیز عجیبی نیست؛ چرا که این شرکت از زمان ویندوز XP‌ تمام نسخه‌های ویندوز را پشتیبانی کرده است.  ولی حالا علاقه‌مندان به مرورگر فایر فاکس می‌توانند تصاویری از این مرورگر را در ویندوز ۱۰ ببینند.
تبلیغات

مایکروسافت مدعی است که عرضه ویندوز ۱۰ برای شرکای این شرکت و مشتریان  بسیار موفقیت‌آمیز خواهد بود؛ با این حال هنوز هم برخی در مورد این امر ابهام دارند. آیا توسعه‌دهندگان و صاحبان شرکت‌ها، نرم‌افزارها را برای ویندوز ۱۰ و پشتیبانی از آن توسعه می‌دهند؟ 

تا این لحظه که بسیاری از توسعه‌دهندگان از برنامه‌های خود برای پشتیبانی از ویندوز ۱۰ سخن گفته‌اند و البته شرکت‌های معدودی مثل Slack هم بوده‌اند که اعلام کره اند در حال بررسی شرایط هستند. 

به تازگی شرکت موزیلا از توسعه مرورگر فایرفاکس برای ویندوز ۱۰ خبر داده است. توسعه‌ی نرم‌افزار در ویندوز ۱۰ به طور ذاتی با مبحث نرم‌افزارهای یونیورسال مرتبط است، ولی موزیلا هنوز اعلام نکرده است که قصد دارد تا فایرفاکس را به صورت یک نرم افزار یونیورسال عرضه کند. بنابراین این نسخه از فایرفاکس هم روی رایانه‌های دارای ویندوز ۱۰ مثل نسخه‌های پیشین کار می‌کند. 

Windows10 Specs 01 Awesome Bar Results 01

چاد واینر- سرپرست تیم مدیریت محصول موزیلا در این زمینه می‌گوید:

طراحی جدید بسیار آشنا است؛ چرا که هدف ما این است که انتقال آرامی را به نسخه‌ی جدید برای کاربران فایرفاکس فراهم کنیم. هدف ما این بود که مطمئن شویم فایرفاکس در ویندوز ۱۰ در نوع خود بهترین است. بنابراین از ترفندهای ظریفی برای طراحی و کاربری آن استفاده کرده‌ایم که فکر می‌کنیم  بخوبی با ویندوز ۱۰ هماهنگ است.  ویژگی‌های بصری مورد استفاده در فایرفاکس جدید را از ویندوز ۱۰ الهام گرفته‌ایم و میزان ردپای رابط کاربری مرورگر را کاهش داده‌ایم تا فضای بیشتری برای مشاهده وب موجود باشد.
Windows10 Specs 01 Tab Hover
Windows10 Specs 01 Persona Dark

رابط کاربری جدید شباهت زیادی به نسخه فایر فاکس ۳۹ دارد. در کل طراحی خوب به نظر می‌رسد، ولی همچنان باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا موزیلا ویژگی‌های جدید دیگری هم برای مرورگر ویندوز ۱۰ تدارک خواهد دید یا خیر. نظر شما در مود طراحی این مرورگر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات