پتنت سامسونگ گویای استفاده از حاشیه‌ی گوشی به عنوان کلیدهای کنترلی است

یک‌شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
تیم تحقیق و توسعه‌ی سامسونگ اخیرا تمرکز خود را روی استفاده از حاشیه‌ی گوشی‌های هوشمند قرار داده است. پس از عرضه‌ی گوشی‌هوشمندی نظیر گلکسی اس 6 اج، حال کره‌ای پتنتی را در رابطه با استفاده از حاشیه‌ی گوشی‌ها با صفحه‌ی نمایش تخت ثبت کرده‌‌اند.
تبلیغات

سامسونگ اخیرا پتنتی را به ثبت رسانده که نشان از بهره‌گیری از حاشیه‌ی صفحه‌ی نمایش در گوشی‌ها دارد. بخشی از حاشیه‌ی صفحه‌ی نمایش که به عنوان کلیدهای کنترلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، Sensor Pad نام دارد. این کلیدهای نامرئی در حاشیه‌ی گوشی جای خواهند گرفت و می‌توان آن‌ها را در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار داد. اصلی‌ترین دلیل برای قرار گرفتن این کلیدها را می‌توان عدم تداخل در محتوای در حال نمایش خواند.

Patent 1

به طور حتم یکی از بهترین کاربردها برای این کلیدها استفاده از آن‌ها در حین انجام بازی‌ها است. در طی سالیان اخیر بسیاری از کنسول‌های بازی از وجود دسته‌هایی بهره می‌برند که از وجود کلیدهای کنترلی در بالا برخوردارند.

Patent 2

از جمله‌ی کاربردهای دیگر استفاده از این کلید‌ها می‌توان به کلیدهای کنترلی دوربین در حین تصویربرداری اشاره کرد. حذف بسیاری از کلیدها از روی صفحه‌ی نمایش و انتقال آن‌ها به روی کلید‌های تعبیه شده روی حاشیه‌ی گوشی می‌تواند علاوه بر بهبود کادر تصویر، کنترل دوربین را نیز بسیار لذت‌بخش‌تر کند. همچنین امکان تغییر مکان کلیدهای پیش فرض، می‌تواند این امکان را در اختیار کاربر قرار دهد تا جای شاتر را در حال گرفتن گوشی بصورت عمودی تغییر داده و در نتیجه فرآیند ثبت تصاویر سلفی را نیز تسهیل کرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات