درآمد گوگل از یوتیوب و فروشگاه گوگل پلی

شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل جزو کمپانی‌هایی که با دارا بودن سرویس‌های مختلف، کسب درآمد خوبی دارد؛ اما همواره میزان درآمد این کمپانی از سرویس‌های یوتیوب و فروشگاه پلی پنهان بود که اخیرا با منتشر شدن گزارشی این مورد نیز مشخص شد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شرکت گوگل ۱۷.۲ میلیارد دلار در سه ماهه‌ی اول درآمد از بخش فروش داشته که این کمپانی شش منبع درآمد خود را به شرح زیر اعلام کرده است:

  • ۱۲ میلیارد دلار از بخش تبلیغات سایت گوگل
  • ۳.۶ میلیارد دلار از بخش تبلیغات وب‌سایت Network Members گوگل
  • ۱.۷ میلیارد دلار از دیگر بخش‌ها
  • ۴۳ درصد از ایالت متحده‌ی آمریکا
  • ۱۰ درصد از بریتانیا
  • ۴۷ درصد از دیگر کشورهای جهان 

گوگل تا به حال از درآمد خود در بخش‌های یوتیوب و فروشگاه پلی شفاف سازی نکرده بود که اخیرا به درخواست  مورگان استنلی، شرکت چندملیتی خدمات مالی آمریکایی، درآمد خود از این بخش‌ها را نیز اعلام کرد. به عقیده‌ی شرکت استنلی، گوگل با شفاف‌سازی درآمد خود از این بخش‌ها می‌تواند رشد و پیشرفت خود را نشان دهد  که در نتیجه باعث افزایش ارزش سهامش خواهد شد.

اطلاعات زیر توسط تحلیل‌گران کردیت سوئیس و استفان جو که مدتی بود درآمد گوگل را پیگیری می‌کردند به دست آمده است:

تخمین درآمد گوگل از یوتیوب و گوگل پلی

1gorev

این تیم تحلیل‌گر در این خصوص اعلام کردند:

ما معتقدیم که درآمد گوگل از یوتیوب و فروشگاه پلی از ۴ درصد در سال ۲۰۱۰ به ۱۵ درصد در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است که این رقم تا پایان سال ۲۰۲۰ باید به ۲۴ درصد افزایش یابد. با پیشرفت کسب و کار این شرکت، شاهد افزایش درآمد و افزایش ارزش سهام آن نیز خواهیم بود. 

درآمد گوگل از یوتیوب

2gorev

درآمد گوگل از فروشگاه پلی

3gorev

به عقیده‌ی این تحلیل‌گران درآمد گوگل از یوتیوب تا پایان سال ۲۰۱۵ باید به ۶ میلیارد دلار و درآمد از گوگل پلی به ۵.۱ میلیارد دلار افزایش یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات