جیمیل برای شناسایی اسپم‌ها از هوش مصنوعی بهره خواهد برد

جمعه ۱۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
مطالعه 1 دقیقه
اسپم‌ها همواره آزاردهنده هستند و گاهی اوقات می‌توانند فاجعه آفرین نیز باشند. برای جلوگیری از این اتفاق‌های ناخوشایند گوگل به تازگی شبکه‌ی هوش مصنوعی خود برای شناسایی بهتر اسپم‌ها را گسترش داده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گوگل سیستم جدید خود را طوری طراحی کرده که با استفاده از هوش مصنوعی، اسپم‌ها را بهتر شناسایی کند. همچنین این سیستم از یادگیری ماشینی برای شناسایی الگوی عملکرد و ایمیل‌های مورد علاقه‌ی شما استفاده می‌کند. مورد حیاتی دیگر این است که گوگل مدعی شده در سیستم جدید، جیمیل در شناسایی ایمیل‌هایی که به ظاهر از طرف دوستان شما آمده‌اند اما در واقع فرد دیگری آن‌ها را ارسال کرده است نیز بهتر عمل خواهد کرد.

گوگل از سمت دیگر این معادله یعنی ارسال‌کنندگان نیز غافل نشده است و عملکرد افرادی که تعداد زیادی ایمیل ارسال می‌کنند را تحت‌نظر خواهد گرفت. همچنین شرکت‌های معروفی که مورد تأیید گوگل هستند، می‌توانند نحوه‌ی برخورد جیمیل با ایمیل‌های خود را کنترل کنند.

برای مثال، شرکتی که تعداد زیادی ایمیل قانونی ارسال می‌کند، می‌توانند تعداد دفعاتی که کاربران ایمیل‌های آن‌ها را به عنوان اسپم نشانه‌گذاری کرده‌اند را مشاهده کرده و در نتیجه با ایجاد تغییراتی به کاربران نشان دهد که ایمیل‌های آن‌ها اسپم نیستند. همچنین گوگل به کاربران اطمینان داده است که به ندرت پیش خواهد آمد که ایمیل مهم آن‌ها به طور خودکار به پوشه‌ی اسپم فرستاده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات