گوگل گلس 2 از راه می‌رسد

پنج‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
هرچند گوگل در ابتدای سال جاری میلادی فروش نسل اول عینک هوشمند گوگل گلس را متوقف کرد، اما شایعه شده گوگل می‌خواهد نسخه ۲ را بسازد.
تبلیغات

هرچند گوگل در ابتدای سال جاری میلادی فروش نسل اول عینک هوشمند گوگل گلس را متوقف کرد، اما شنیده‌ها حکایت از این دارد که غول جستجو به پشتیبانی از مشتریان تجاری استفاده کننده از این گجت پرداخته و نسل جدید گوگل گلس را نیز با هدف عرضه به کاربران شرکتی و اهل کسب و کار با کاربری راحت‌تری روانه‌ی بازار خواهد کرد.

با وجود توقف فروش گوگل گلس در ابتدای سال جاری میلادی، شنیده‌ها حکایت از این دارد که این کمپانی همچنان به پشتیبانی از مشتریان تجاری خود می‌پردازد. گوگل شرکای تجاری بسیاری دارد که از گوگل گلس در محیط کاری استفاده می‌کنند؛ از این جمله می‌توان به شماری از کمپانی‌های پزشکی اشاره کرد. همچنین باید به همکاری گوگل با بوئینگ به منظور بهره‌گیری از گوگل گلس توسط کاربرانی اشاره کرد که بخشی از فرآیند تولید را بصورت دستی انجام می‌دهند. گوگل گلس توسط این کارمندان به‌منظور تسهیل کار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اطلاعات ارائه شده حکایت از این دارد که غول جستجوگر دنیا، نسل جدید گوگل گلس را Enterprise Edition نامگذاری کرده و در آن از صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تری بهره برده است. استفاده از صفحه‌ی نمایش بزرگ به منظور رقم خوردن تجربه‌ی کاربری بهتر و سهولت استفاده از این گجت در طول روز و در محیط‌های کاری است. نسل پیشین گوگل گلس به دلیل بهره‌گیری از یک صفحه‌ی نمایش کوچک‌تر، در صورت استفاده‌ طولانی مدت منجر به سردر می‌شد.

 از جمله‌ی مشخصات فنی منتسب به گوگل گلس ۲ می‌توان به پردازنده‌ی اینتل اشاره کرد که منجر به عملکرد بهتر و کاهش مصرف باتری در این ابزار پوشیدنی شده است؛ البته باید به این موضوع اشاره کرد که مصرف باتری به رغم استفاده از پردازنده‌ی اینتل چندان کاهش نیافته و همچنان نمی‌توان یک روز کامل را از گوگل گلس استفاده کرد. با این حال برخی از منابع نزدیک به گوگل به امکان استفاده از باتری‌های خارجی اشاره کرده‌اند که شارژ دهی گوگل گلس را افزایش می‌دهد.

با توجه به اینکه گوگل گلس ۲ موفق به گرفتن تاییدیه‌ی کمیسیون ارتباطات فدرال شده، انتظار می‌رود در اواخر سال جاری میلادی شاهد معرفی نسل جدید گوگل گلس باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات