۷ گوشی هوشمند و تبلت پر هیاهو که هرگز معرفی نشدند

چهارشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
مطالعه 6 دقیقه
هر روز شایعات زیادی به گوش می‌رسند و خبر از در راه بودن گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌هایی می‌دهند که شاید هیچ وقت معرفی نشوند. اما چه گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌هایی به نظر عالی بودند اما هیچ وقت رنگ واقعیت را به خود ندیدند؟ در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شاید شما نیز به شنیدن شایعات روزانه در مورد معرفی گجت‌های گوناگون عادت کرده باشید. با افزایش فاش شدن اخبار از درون شرکت‌ها، طبیعی است که اخبار کذب نیز منتشر شوند. اما به حقیقت نپیوستن شایعات همواره دلیل بر کذب بودن آن‌ها نیست و در بسیاری موارد شرکت‌های سازنده از تصمیم خود برای معرفی گجت جدید صرفنظر می‌کنند.

در طی سال‌های گذشته تعداد گجت‌هایی که وارد بازار نشده‌اند، رو به افزایش هستند و با یک نگاه کوتاه به گذشته می‌توان تعداد زیادی از آن‌ها را نام برد. گجت‌هایی که شاید صحت نداشتند و یا حتی بسیاری از آن‌ها از نیمه‌ی راه معرفی برگشته‌اند چرا که سازنده‌ی آن‌ها در موفقیت گجت مذکور شک داشته و یا به هر دلیل دیگری از معرفی آن صرفنظر کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به گوشی‌ها و تبلت‌هایی بیندازیم که معرفی آن‌ها می‌توانست همگان را ذوق‌زده کند.

سامسونگ گلکسی نوت ۳ با نمایشگر انعطاف‌پذیر YOUM

2015 07 08 174515

حال که نمایشگرهای انعطاف‌پذیر توسط سامسونگ رنگ واقعیت را به خود دیده‌اند، شاید تصور هیاهو و توجه زیادی که به شایعه‌ی معرفی گلکسی نوت ۳ با نمایشگر انعطاف‌پذیر شده بود، دشوار باشد. در آن زمان به نظر می‌رسید که سامسونگ قصد دارد در کنار گلکسی نوت ۳ استاندارد، گوشی خاص گلکسی نوت ۳ با نمایشگر انعطاف پذیر را نیز معرفی کند. حتی ویدئوهای دموی کار با نمایشگر این گوشی نیز منتشر شده بودند.

این اتفاق هرگز نیفتاد و یک سال بعد نیز سامسونگ در کنار معرفی نوت ۴، نوت اج را معرفی کرد و این پیام را به صورت غیر مستقیم به عموم داد که فناوری فعلی به حد کافی برای معرفی گوشی‌هایی با صفحات نمایش انعطاف‌پذیر، پیشرفت نکرده است.

سامسونگ گلکسی اس ۵ پرایم یا گلکسی اف

2015 07 08 174534

دیگر گوشی سامسونگ که شاید عده‌ی زیادی انتظار معرفی آن را می‌کشیدند، گلکسی اس ۵ پرایم یا گلکسی اف نام دارد. این گوشی، نوید نسخه‌ای بهبود یافته از اس ۵ را می‌داد که به بدنه‌ای فلزی، صفحه نمایش با رزولوشن QHD و پردازنده‌ی چهارهسته‌ای اسنپدراگون ۸۰۵ و ۳ گیگابایت رم مجهز است.

این گوشی نیز هیچ وقت معرفی نشد و سامسونگ تا زمان معرفی اس ۶ برای بهبود کیفیت بدنه، علاقه‌مندان خود را در انتظار گذاشت.

لومیا ۱۰۳۰ یا مک‌لارن

2015 07 08 174550

شاید تنها گوشی موجود در لیست که همگان معرفی آن را تقریبا حتمی می‌دانستند، لومیا ۱۰۳۰ یا مک‌ لارن بود اما چرا؟ مایکروسافت با خرید بخش گوشی‌های هوشمند نوکیا، به نظر می‌رسید ابزار لازم برای حکومت بر بازار را داشته باشد. پرچم‌دار ویندوز فونی نوکیا عمر خود را کرده بود و انتظار می‌رفت مایکروسافت با معرفی پرچم‌داری جدید، گوشی جدیدی به سری لومیا اضافه کند. لومیا ۱۰۳۰ به نظر تمامی ویژگی‌ها برای موفق شدن در بازار را داشت.

متاسفانه خبرها حاکی از آن هستند که معرفی لومیا ۱۰۳۰ لغو شده و مایکروسافت قصد دارد تا زمان انتشار نسخه‌ی موبایل ویندوز ۱۰ برای معرفی پرچم‌دار جدید خود صبر کند. امیدواریم گوشی آینده‌ی مایکروسافت ارزش انتظار طولانی را داشته باشد.

اچ‌تی‌سی وان ام ۸ پرایم

2015 07 08 174636

سامسونگ تنها شرکتی نبود که درصدد عرضه‌ی نسخه‌ای بهبود یافته از پرچم‌دار خود باشد. اچ‌تی‌سی نیز دز نظر داشت تا با معرفی گوشی ضد آب وان ام ۸ پرایم به نوعی پرچم‌دار خود را ارتقا دهد، اما این اتفاق هرگز نیفتاد.

وان ام ۸ پرایم بنابر شایعات قرار بود از صفحه نمایشی ۵.۵ اینچی با رزولوشن QHD بهره ببرد. از دیگر مشخصات فاش شده می‌توان به دوربین دوتایی اولتراپیکسل، پردازنده‌ی چهار هسته‌ای اسنپدراگون ۸۰۵ و ۳ گیگابایت رم اشاره کرد.

نکسوس ۱۰ ۲۰۱۳

2015 07 08 174649

با این که شایعات زیادی مبنی بر معرفی نسل دوم از تبلت نکسوس ۱۰ به گوش می‌رسیدند اما با گذشت زمان مشخص شد که غول جستجوی اینترنتی، قصد معرفی این تبلت را ندارد.

در آن زمان انتظار می‌رفت که نکسوس ۱۰ جدید از صفحه نمایش ۱۰.۵۵ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسلی، پردازنده‌ی چهار هسته‌ای اسنپدراگون ۸۰۵، ۳ گیگابایت رم و دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی بهره ببرد. البته ممکن است گوگل از معرفی آن صرفنظر کرده است تا در سال ۲۰۱۴ نکسوس ۹ را معرفی کند.

سونی اکسپریا زد۴ اولترا

2015 07 08 174659

در سال ۲۰۱۳ سونی با معرفی زد اولترا هیاهوی زیادی به پا کرد. غول ۶.۴۴ اینچی در واقع تبلتی بود که قابلیت‌های یک گوشی همراه را داشت و بسیار نازک و ضد آب بود.

بعد از بازخوردهای مثبتی که سونی از این فبلت دریافت کرد انتظار می‌رفت که این شرکت ژاپنی، نسل‌های بعدی آن را نیز معرفی کند اما به نظر می‌رسد این شرکت علاقه‌ای به ادامه دادن این سری از گوشی‌های هوشمند خود ندارد.

اوبونتو اج

2015 07 08 174720

اوبونتو اج از دیگر گوشی‌های موجود در لیست، متفاوت است چرا که شرکت کننیکال آن را به صورت رسمی معرفی کرد. اما مشکل دیگری در این مسیر بود. این شرکت فقط در صورتی اوبونتو اج را وارد بازار می‌کرد که در طی یک ماه ۳۲ میلیون دلار از سمت طرفداران خود سرمایه دریافت کند. مبلغی در حدود یک میلیون دلار در روز که از همان روز اول نیز محکوم به شکست بود. کننیکال عرضه‌ی این گوشی را به دلیل جمع شدن سرمایه‌ای ۱۳ میلیون دلاری که بسیار کمتر از حد انتظار آن‌ها بود، لغو کرد.

اوبونتو اج صفحه نمایشی ۴.۵ اینچی با رزولوشن 720p ، رم ۴ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی داشت و در آن می‌توانستید از هر دو سیستم عامل اوبونتو و اندروید بهره ببرید. کننیکال اوبونتو اج را فرمول یک گوشی‌های هوشمند لقب داده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات