مشت کردن دست، پتنت جدید اپل برای اشتراک گذاری فایل‌ها در اپل واچ

سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴
مطالعه 3 دقیقه
اپل با معرفی AirDrop اشتراک‌گذاری فایل‌ها در آیفون  را تسهیل کرد، اما سایز کوچک صفحه‌ی نمایش اپل واچ امکان چنین کاری را در اختیار کاربران نمی‌گذارد. اپل بیکار ننشسته و برای اشتراک گذاری فایل‌ها از طریق اپل واچ یا گجت‌های پوشیدنی نیز راهکاری در نظر دارد که مشت کردن دست یکی از آن‌ها است.
تبلیغات

اپل اخیرا پتنتی را ثبت کرده که شامل انواع ژست‌های حرکتی از قبیل دست دادن تا زدن دست‌ها به هم و مشت کردن دست‌ها برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها است.

هرچند ساعت‌های هوشمند از وجود صفحه‌ی نمایش لمسی بهره می‌برند، اما سایز کوچک نمایشگر مورد استفاده در این گجت‌ها کاربران را برای تعامل با این محصولات از طریق لمس صفحه‌ی نمایش بی میل می‌کند. از این‌رو تولیدکنندگان درصدد تسهیل استفاده از ژست‌های حرکتی در محصولات خود هستند که از طریق سنسورهای موجود درساعت هوشمند که روی مچ دست بسته می‌شود، قابل شناسایی و استفاده است. اپل نیز با توجه به این موضوع در پی استفاده از ژست‌های حرکتی است. برای مثال در پتنت ثبت شده می‌توان با دست دادن با طرف مقابل، ارتباط بین دو ساعت هوشمند را برقرار کرد که ایده‌ی هوشمندانه‌ای است.

پتنت اپل برای اشتراک گذاری فایل‌ها در اپل واچ

با استفاده از سنسورهای حرکتی و بهبود عملکرد آن‌ها در کنار استفاده از قابلیت‌های ارتباطی همچون WiFi، ‌Bluetooth یا NFC، ساعت هوشمند می‌تواند نزدیک شدن ساعت هوشمند دیگر را به همراه حرکات دست شناسایی کرده و در نتیجه مقدمات برای برقراری ارتباط را آماده کند. دامنه‌ی ژست‌های حرکتی که برای این منظور در نظر گرفته شده بسیار بالا است که برای مثال می‌توان به دست دادن، مشت کردن دست‌ها و یا زدن دست‌ها به هم اشاره کرد. این ژست‌های حرکتی فقط برای ارتباط بین محصولات اپل از قبیل ساعت هوشمند این کمپانی یا اپل واچ با آیفون در نظر گرفته شده است.

 اما شاید این سوال نیز برای شما مطرح شده باشد که نقل و انتقال داده‌ها چگونه و چه زمانی روی خواهد داد؟ موقعیت مکانی و زمانی کاربران می‌تواند نوع داده‌ی ارسالی را مشخص کند. برای مثال داده‌های ارسالی در محیط‌ها و جلسات کاری با داده‌های ارسال شده در جمع دوستانه و مهمانی‌ها متفاوت خواهد بود. انتقال داده‌ها می‌تواند پس از تعیین انجام یک ژست حرکتی واحد از سوی طرفین اتفاق بیافتد. همچنین داده‌ها می‌توانند مستقیما انتقال یافته یا رمز عبور مورد نیاز برای دسترسی به فایل‌های مورد نظر که روی سرویس ابری قرار دارند، انتقال پیدا کنند. براساس اطلاعات منتشر شده، انتقال داده‌ها در بعضی موارد می‌تواند بدون نیاز به تایید کاربر اتفاق بیافتد که این موضوع می‌تواند مشکلات امنیتی را ایجاد کند.

پتنت اپل برای اشتراک گذاری فایل‌ها در اپل واچ

شاید ابزار‌هایی که این پتنت‌ها در آن‌ها استفاده خواهد شد، به اندازه‌ی خود پتنت جذاب باشند. احتمالا اپل در نظر دارد تا در اپل واچ‌های آینده‌ی خود از وجود این پتنت‌ها به همراه سایر ماژول‌های سخت‌افزاری از قبیل دوربین استفاده کند. همچنین تولید گجت‌های پوشیدنی در سایر فرم فکتورها نیز توسط کوپرتینویی‌ها متصور است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات