موتور جستجوی گوکل: هیلاری کلینتون رئیس جمهور بعدی آمریکا است

دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
هوش مصنوعی هر روز به تکامل بیشتری می‌رسد. بسیاری از افراد امروزه سؤالات خود را از موتور جستجوی گوگل یا دستیارهای صوتی میپرسند و حالا به نسبت  به پاسخ‌های درستی هم می‌رسند. به تازگی موتور جستجوی گوگل نتیجه‌ی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پیش‎‌بینی کرده است.
تبلیغات

به نظر شما هوش مصنوعی به کمک یک الگوریتم جستجوی قدرتمند تا کجا می‌تواند پیش برود؟ با توجه به این  که دستیار صوتی مایکروسافت یعنی کورتانا توانست تا برخی نتایج  رقابت‌های یوروویژن و جام‌جهانی فوتبال را به درستی پیش‌بینی کند. به نظر می‌رسد که پاسخ این سؤال تا خیلی جاها باشد!

هنوز نمی‌دانیم که آیا کورتانا با موتور جستجوی گوگل در مورد این که رئیس‌جمهور بعدی امریکا هیلاری کلینتون خواهد بود موافق است یا خیر؛ بخصوص حالا که در زمان بسیاری حساسی برای مردم امریکا هستیم.

وقتی از جستجوی گوگل سؤال شد که چه کسی رئیس جمهور بعدی خواهد بود؟ این موتور با کارتی که فقط دو کلمه روی آن نوشته بود پاسخ داد: هیلاری کلینتون. به نظر می‌رسد این سؤال به صورت‌های دیگری هم پرسیده شده و جواب مشابهی دریافت شده است. 

البته بحث‌های زیادی در مورد نحوه فعالیت موتور جستجوی گوگل در زمینه نتایج بهینه شده وجود دارد و این جواب گوگل چندان حتمی به نظر نمی‌رسد؛  ولی  با توجه به این که در حال حاضر رقابت‌های حزبی سنگینی برای تصدی پست ریاست جمهوری در آمریکا وجود دارد، چنین پاسخی سروصدای زیادی بین طرفداران دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در آمریکا ایجاد خواهد کرد. با این تفاسیر آیا شما به این نتیجه گوگل اعتماد می‌کنید؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات