تماشا کنید: MoDe:Flex، دوچرخه‌ی الکتریکی مفهومی فورد

چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
فورد مصرانه در پی تولید دوچرخه‌های الکتریکی و ترکیب آن با خودروها است. در پی تحقق این امر، نمونه‌ی مفهومی دیگری را که در مرکز تحقیقات و نوآوری خود در پالو آلتو قرار دارد، معرفی کرده است. دوچرخه‌ی الکتریکی مفهومی جدید فورد، MoDe:Flex نام دارد که با یک اپلیکیشن برای ساعت‌های هوشمند همراه شده است.
تبلیغات

فورد همچون سایر دوچرخه‌های الکتریکی خود، نمونه‌ی مفهومی جدید را نیز در مرکز طراحی و نوآوری پالو آلتو توسعه داده است. این دوچرخه از طریق نیروی الکتریکی نیز پشتیبانی می‌شود و با استفاده از اپلیکیشن عرضه شده به همراه آن، می‌توان سفرهای خود را با ترکیبی از دوچرخه، خودرو و قطار انجام داد. دوچرخه‌ی جدید تولید شده توسط فورد بیشتر با در نظر گرفتن دارندگان خودروهای شخصی تولید شده؛ چراکه می‌توان در زمان کوتاهی دوچرخه را از قسمت‌های در نظر گرفته شده تا کرد و سایز آن را به شدت کاهش داد. هدف از توسعه‌ی این دوچرخه این است که با استفاده از خودرو مقداری از مسیر طی شود و سپس راننده دوچرخه‌ی خود را باز کرده و باقی مسیر را با استفاده از دوچرخه طی کند. استفاده از نیروی الکتریکی در مسیرهای سربالایی، کاربر را یاری می‌‌کند.

با استفاده از اپلیکیشن توسعه‌یافته که Mode:Link نام دارد، می‌توان تمام جوانب یک سفر را در نظر گرفت. برای مثال فاکتورهایی نظیر آب و هوا، هزینه‌ی پارکینگ و همچنین میزان تندرستی کاربر در نظر گرفته می‌شود. ضمناً باید به اپلیکیشن توسعه‌یافته برای ساعت‌های هوشمند نیز اشاره کرد که در کنار اپلیکیشن مخصوص گوشی کار می‌کند. فورد جزئیاتی را از مشخصات فنی دوچرخه‌ی جدید خود ارائه نکرده؛ اما به نظر می‌رسد این محصول نیز شباهت‌هایی با MoDe:Pro داشته باشد. MoDe:Pro از یک موتور 200 واتی به همراه باتری 9 آمپر ساعتی بهره می‌برد که نتیجه‌ی آن رسیدن به سرعت حداکثری 25 کیلومتر در ساعت است. دستگیره‌های لرزش‌دار برای هشدار در زمان عبور خودرو و سیستم کمک کننده‌ی پدال برای سهولت پدال‌زنی در زمان بالا رفتن ضربان قلب از جمله‌ی قابلیت‌‌های این دوچرخه است.

هرچند MoDe:Flex یک دوچرخه‌ی مفهومی است، اما با توجه به استقبال صورت گرفته از eBikeها، انتظار می‌رود چنین محصولاتی در آینده‌ی نزدیک روانه‌ی بازار شوند.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات