اجرای اندروید 1.6 کیک فنجانی روی ماشین حساب گرافیکی TI Nspire CX

چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
مطالعه 1 دقیقه
اندروید از جمله‌ی منعطف‌ترین سیستم‌عامل‌ها است که همین امر باعث شده تا بتوان آن را روی طیف گسترده‌ای از ابزار‌های الکترونیک اجرا کرد.
تبلیغات

اندروید به واقع یکی از سیستم‌عامل‌های منعطف موجود است که توسعه‌دهندگان موفق شده‌اند تا با اعمال تغییرات روی آن، از این سیستم‌عامل روی خودروها، ساعت‌ هوشمند، تلویزیون‌ و لوازم خانگی استفاده کنند.

پیش از این شماری از توسعه‌دهندگان موفق شده‌ بودند تا اندروید را روی تبلت تاچ پد اچ‌پی و اچ‌دی 2 اچ تی سی نصب کرده و مورد استفاده قرار دهند. این دو گجت با سیستم‌عامل‌های متفاوتی روانه‌ی بازار شده بودند. حال توسعه‌دهندگان یک ماشین حساب گرافیکی را به منظور پورت کردن اندروید روی آن انتخاب کرده‌اند.

ماشین حساب گرافیکی مورد نظر که سیستم عامل اندروید روی آن اجرا شده، TI Nspire CX نام دارد. این ماشین حساب از مشخصات فنی نظیر صفحه‌ی نمایش 3.2 اینچی با رزولوشن 320 در 240، حافظه‌ی رم 64 مگابایتی و 100 مگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد و از این‌رو اصلاً گزینه‌ی مناسبی برای اجرای اندروید نیست.

پردازده‌ی مورد استفاده در این ماشین حساب نیز یک نمونه‌ با فرکانس کاری 150 مگاهرتزی مبتنی بر معماری پردازنده‌های ARM است که ویژگی‌های این پردازنده آن را به یک گزینه‌ی حداقلی برای اجرای اندروید تبدیل کرده است. قیمت این ماشین حساب در حدود 130 دلار است.

اندروید مورد استفاده برای نصب شدن روی این ماشین حساب گرافیکی، نسخه‌ی 1.6 یا همان کیک فنجانی است. برای اینکه این نسخه روی ماشین حساب گرافیکی به درستی کار کند، بسیاری از قابلیت‌های آن حذف شده؛ هرچند توسعه‌ دهنده‌ی موردنظر، کیبورد و شماری از قابلیت‌ها را راه‌اندازی کرده است. نکته‌ی مهم در خصوص این ماشین حساب گرافیکی، عدم بهینه‌سازی اندروید برای کار روی این ماشین حساب است که با این حال باز هم شاهد بالا آمدن آن هستیم.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات