تماشا کنید: Scalevo، صندلی چرخ دار الکتریکی با قابلیت عبور از پله‌ها

یک‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
استفاده از زنجیر در صندلی‌های چرخ‌دار پیش‌تر توسط مهندسان برای حرکت در مسیرهای ناهموار مورد استفاده قرار گرفته است، اما پس از ورود به مسیرهای هموار، استفاده از چرخ توجیح بیشتری دارد؛ از این‌رو گروهی از دانشجویان در دانشگاه زوریخ با ترکیب این دو فناوری، صندلی‌های چرخ‌دار با قابلیت حرکت روی پله را طراحی کرده‌اند.
تبلیغات

دانشجویان در دانشگاه زوریخ، صندلی چرخ‌دار الکتریکی را طراحی کرده‌اند که قابلیت حرکت روی صطوح ناهموار، پله‌ها و سطوح صاف را با استفاده از زنجیر و چرخ به بهترین شکل ممکن در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این صندلی چرخ‌دار تفاوت دیگری نیز با نمونه‌های معمول دارد و آن استفاده از دو چرخ است. با توجه به اینکه این صندلی چرخ‌دار الکتریکی است، حفظ تعادل روی دو چرخ نیز توسط سیستم الکترونیکی آن مدیریت می‌شود. استفاده از دو چرخ سرعت بیشتر در حرکت و مانورپذیری بالا را برای این محصول به ارمغان آورده است.

زمانی که صندلی چرخ‌دار به مسیرهای نظیر پله می‌رسد، دو نوار زنجیری آن وارد مدار شده و علاوه بر آن پیستون‌های تعبیه شده برای تنظیم زاویه‌ی محل نشستن کاربر، پشت و جلوی محل نشستن را تنظیم می‌کنند تا کاربر به سمت جلو یا عقب سر نخورده و راحتی وی تامین شود.

دانشجویان مکانیک و مهندسی برق در دانشگاه زوریخ در حال حاضر نمونه‌ی آزمایشی محصول خود را تولید کرده‌اند و درصدد شرکت دادن این صندلی چرخ‌دار در مسابقات سال آینده‌ی ورزشکاران معلول هستند. هنوز مشخص نیست که این دانشجویان برنامه‌ای برای فروش تجاری محصول خود دارند یا خیر.

شاید شما نیز با دیدن این صندلی چرخ‌دار به این نتیجه رسیده‌اید که کشورمان یکی از بهترین مکان‌ها برای عرضه‌ی چنین محصولی است، چراکه در اغلب شهرهای کشورمان، سهولت رفت و آمد برای افرادی که از لحاظ جسمی ناتوان هستند، کمتر در نظر گرفته شده یا اصلا در نظر گرفته نمی‌شود. حتی در برخی موارد، گذر از معابر شهری کار هر کسی نیست و به ورزیدگی خاصی نیاز دارد!

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات