دوچرخه هایی که سریع‌ تر از خودرو حرکت می کنند

پنج‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
مطالعه 5 دقیقه
شاید تصور این که دوچرخه‌ای سریع‌تر از خودرو حرکت کند غیرممکن باشد. اما این رویا تا حدودی تحقق پیدا کرده و دوچرخه‌‌هایی اختراع شده که سرعتی هم‌اندازه یک خودرو دارند و می‌توانند پرواز کنند.
تبلیغات

امروزه برخی افراد از میان وسایل نقلیه، دوچرخه‌ها را به خودروها ترجیح می‌دهند. بسیاری از دلایل این دسته از افراد، بیشتر مربوط به ورزش است؛ دوچرخه‌ها معمولا به دلیل قدرت مانور بیشتر، تاثیر محیطی کم و کنترل راحت‌تر برای سوارکاران، مورد استقبال ورزشکاران و بسیاری از افراد قرار می‌گیرد.

صنعت وسایل نقلیه همواره دست خوش تغییرات بسیاری بوده به گونه‌ای که امروزه دوچرخه‌هایی طراحی و ساخته شده‌اند که علاوه بر دارا بودن سرعت بیشتر از خودروها، قارد به پرواز و شنا هستند. در زیر تصاویری از ۶ مدل مختلف از دوچرخه‌ها را مشاهده می‌کنید که طراحی متفاوتی دارند و به همین دلیل نظر افراد بسیاری را جلب کرده‌اند. 

1. Raht Racer

رات ریسر دوچرخه‌ای است که توسط کرونفیلد در مینیاپولیس امریکا طراحی شده و نیروی پدال آن از طریق موتور الکتریکی با توان ۲۰ کیلووات در ساعت تامین می‌شود که در مرکز چرخ‌های عقب آن واقع شده است. نیروی لازم برای حرکت خودرو از طریق گشتاورها به پدال منتقل شده و سپس آن را تقویت می‌کند. اکثر افرادی که سوار این دوچرخه می‌شوند قادرند با سرعت ۳۰ مایل در ساعت (۴۸ کیلومتر در ساعت) حرکت کنند. این دوچرخه با کمک باتری می‌تواند تا محدوده ۵۰ مایلی یا (۸۰ کیلومتری) نیز حرکت کند و حتی سرعت آن به ۱۰۰ مایل در ساعت (۱۶۰ کیلومتر در ساعت) نیز برسد. افزایش سرعت این وسیله نقلیه از فناوری پدال الکتریک هیبریدی استفاده شده است. پدال‌های قرار گرفته روی این دوچرخه موتور الکتریکی ۲۰ کیلو وات در ساعت هستند. 

2. Schiller X1

2-schiller-x1-water-bike-1

دوچرخه Schiller X1 می‌تواند با سرعت تقریبا ۱۴.۸ کیلومتر در ساعت حرکت کند. وزن این وسیله‌‌ی نقلیه که توسط انسان نیرودهی می‌شود، به دلیل چار چوب آلومینیومی‌ براقش فقط ۲۰.۵ کیلوگرم است. این دوچرخه می‌تواند روی آب به صورت برگردان نیز حرکت کند. شرکت Schiller مدعی است این سامانه آبی را می‌توان در مدت ۱۰ دقیقه مونتاژ کرد و به اندازه‌ای کوچک است که در صندوق خودرو جا می‌شود.

 3. The Flike

3-flike-all-electric-flying-bike-1

نام فناوری Flike ترکیبی از دوچرخه و پرواز است و ایده ساخت آن را از فیلم جنگ ستارگان گرفته‌اند. این خودروی پروازی الکترونیکی تک سرنشین به تازگی و برای نخستین بار توسط یک فرد هدایتگر در آسمان به پرواز درآمده است. در دور اول پرواز، Flike توانست تنها برای چند ثانیه از روی زمین بلند شود اما در آزمایش دوم، این سه چرخه پرنده توانست به مدت ۳۰ ثانیه در هوا معلق مانده و به کمک جریان باد وضعیت خود را ثابت نگه دارد. نمونه اولیه این دستگاه طی یک سال توسط موسسه تحقیقاتی Bay Zoltan در مجارستان ساخته شده است. به گفته سازندگان، Flike یک وسیله پرنده شخصی تمام الکترونیک است که در حال حاضر مراحل ساخت آن در مجارستان صورت می‌گیرد. طرح این وسیله به گونه‌ای است که با تنظیم سرعت چرخش هر روتور به طور مجزا می‌توان آن را به پرواز درآورد.  هم اکنون شرکت Bay Zoltan نخستین پرواز آزمایشی آن را با موفقیت پشت سر گذاشته و قصد دارد پس از ساخت نسخه نهایی، این محصول را تجاری سازی کند.

4. The Scubster

4-scubster-pedal-powered-submarine-1

این زیردریایی یک گونه شناور زیرآبی است که برای انتقال غواصان به زیر آب از آن استفاده می‌شود. شخص غواص در درون این زیردریایی قرار می‌گیرد و سپس شروع به رکاب زدن می‌کند. این شناور می‌تواند شما را تا عمق ۶ متری آب و با سرعتی حدود ۹.۵ کیلومتر در ساعت ببرد. این شناور، متشکل از تسمه پدال متصل به سیستم ملخی دوقلو است، که بسته به توان جسمانی کاربر آن، می‌تواند تا سرعت ۸ کیلومتر در ساعت، حرکت کند. در حال حاضر این زیردریایی کوچک، قادر است تا عمق ۶ متر زیر آب فرو رود که آن را برای سفر در رودخانه‌ها و قسمت‌های کم عمق اقیانوس‌ها، مناسب می‌سازد.

5. AeroVelo Atlas

5-atlas-human-powered-helicopter-sikorsky-1

این دوچرخه که اطلس نام دارد از قدرت انسانی برای حرکت کمک می‌گیرد. از این دوچرخه نیز می‌توان به عنوان یک هلیکوپتر یاد کرد! زیرا به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند پرواز کند. سیکورسکای پرایز سازنده‌ی کانادایی این دوچرخه است که در سال ۲۰۱۳ شروع به ساخت آن کرد. ارزش این دوچرخه ۲۵۰ هزار دلار است. دوچرخه‌ی AeroVelo در حال پیشرفت است و کمپانی آن قصد دارد طی سال جاری در رقابت‌ World Human Powered Speed با این دوچرخه شرکت کند.

6.  VeloX 4

6-velox-worlds-fastest-bike-1

بسیاری از افراد عاشق سرعت هستند و دوست دارند تجربه‌ی سواری خودروهایی پرسرعت را داشته باشند. مهندسان آلمانی در تیم Human Power از چندین سال پیش در تلاشند تا دوچرخه‌ای طراحی کنند که سرعتی بیشتر از خودرو داشته باشد. آنها درنهایت توانستند سال ۲۰۱۳ چنین دوچرخه‌ای را بسازند. مدل قبلی این دوچرخه که VeloX 3 نام داشت از تکنولوژی بروزی برخوردار بود و سرعت آن به ۱۳۳.۷۸ کیلومتر بر ساعت می‌رسید. بر اساس گفته‌های کمپانی سازنده، مدل جدید این دوچرخه با نام VeloX V قرار است امسال رکورد سرعت مدل قبلی خود را بشکند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات