مدیر عامل بلک بری: عجله برای رقابت با آیفون کار دستمان داد

چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
مدیر عامل سابق بلک‌بری تایید کرده است که عرضه آیفون و عجله شرکت بلک‌بری برای تولید محصولی برای رقابت با آیفون اثرات مخربی بر شرکت بلک‌بری داشته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

جیم بالسیلی که مدیر عامل شرکت Research in Motion قبل از تغییر نام این شرکت به بلک‌بری بود در اولین اظهار نظر عمومی خود پس از ترک این شرکت از سال 2012 اعلام کرده است:

 از زمان عرضه آیفون در سال 2007 بخوبی می‌دانستیم که شرکت ما توانایی رقابت با آیفون را ندارد. گوشی هوشمند Storm که قرار بود به عنوان رقیبی برای آیفون باشد، نمایشگر لمسی پر باگی داشت و نرخ مرجوعی آن 100 درصد بود. عجله ما در عرضه استورم به بازار واقعا تاثیر مخربی بر ما داشت.  در واقع ما در مدل استورم خیلی کارها می‌خواستیم بکنیم. این گوشی، نمایشگر لمسی و نرم‌افزارهای جدیدی داشت که در مدت زمان کوتاهی آماده شده بودند و ما بعدها تاثیرات این مدت زمان کوتاه و عجله خود را دیدیم. همان زمان بود که متوجه شدم در زمینه سخت‌افزار پیشرفته، توانایی رقابت نداریم.

در سال 1999 بلک‌بری این امکان را برای تجار فراهم می‌کرد که با استفاده از اتصال وای فای گوشی خود به ایمیل شخصی دسترسی داشته باشند و در آن ایام به عنوان پیشتازی در این زمینه مطرح بود ولی از آن به بعد بود که به شدت تحت تاثیر رقابت با گوگل و اپل قرار گرفت.

تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که امسال تعداد افرادی که در بریتانیا از گوشی‌های هوشمند بلک‌بری استفاده می‌کنند به طرز چشم‌گیری کاهش یابد. آخرین پیش‌بینی eMarketer از تعدد کاربران گوشی‌های همراه نیز نشان می‌دهد که در حال حاضر حدود 700.000 نفر در بریتانیا گوشی بلک‌بری دارند که تا سال 2017 این رقم به 400,000 نفر کاهش خواهد یافت. تنها در دو سال گذشته سهم بلک‌بری از بازار بریتانیا از 8 درصد به 2 درصد رسیده است. به نظر شما سهم بلک‌بری از بازار کشور ما چقدر است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات