اپل بالاخره مدیران زن خود را به روی استیج آورد

دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶
مطالعه 1 دقیقه
همانطور که در پوشش‌ زنده‌ی زومیت از کنفرانس WWDC 2015 مشاهده کردید، امشب 2 تن از مدیران زن اپل اقدام به معرفی سرویس‌های این شرکت کردند که در نوع خود اقدام جدیدی محسوب می‌شود و نوید حضور فعال‌تر زنان را در عرصه فناوری می‌دهد.
تبلیغات

 شاید در نگاه اول حضور زنان در کنفرانس اپل چندان نکته مهمی به نظر نرسد ولی واقعیت این است که این امر بسیار مهم است. امشب جنیفر بایلی که سابقه  10 سال کار در اپل را دارد و جانشین مدیر اپل پِی است توضیحاتی در زمینه تغییرات ایجاد شده در سیستم پرداخت این شرکت ارائه کرد. همچنین سوزان پری اسکات جانشین مدیر بازاریابی محصولات نیز نرم‌افزار News را معرفی کرد. کنفرانس هنوز تمام نشده و امیدواریم که در ادامه اخبار بیشتر و بهتری از حضور مدیران زن اپل از جمله آنجلا ارندتس مدیر عامل سابق Burberry داشته باشیم.

اما واقعا چرا این موضوع مهم است؟ طبق آمار شرکت اپل، 30 درصد از 98000 نیروی انسانی اپل را خانم‌ها تشکیل می‌دهند ولی از سال 2007 تاکنون فقط 3 زن در مراسم نطق اصلی WWDC حضور داشته‌اند. شاید اپل هزاران کارمند زن داشته باشد ولی این که 2 تن از آن‌ها را روی سن نطق اصلی ببینیم امری بدیعی محسوب می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات