WWDC 2015 و برنامه‌ های تیم کوک برای حضور پررنگ تر زنان در عرصه فناوری

دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
تنها چند ساعت مانده به کنفرانس توسعه دهندگان اپل، تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل در مورد تعهدات این شرکت در کنفرانس WWDC 2015 صحبت کرد. بر اساس گفته‌های کوک، در طول این رویداد علاوه بر مردان، زنان نیز روی صحنه خواهند آمد.
تبلیغات

تیم کوک در روز یک‌شنبه طی مصاحبه‌ای با سایت Mashable در خصوص کنفرانس WWDC 2015 اعلام کرد:

تنوع آینده‌ی شرکت اپل است. من فکر می‌کنم گروهی که بیشترین تنوع را داشته باشد، بهترین محصولات را تولید خواهد کرد. من به شدت به این موضوع معتقد هستم و فکر می‌کنم که تا به حال به اندازه‌ی کافی برای حضور زنان جوان در این عرصه تلاشی را به انجام نرسانده‌ایم. زمانی که افراد به ارزش خود آگاه شدند، اعتماد به نفس بالا و راحتی بیشتری را برای به انجام رساندن بهترین کارها به دست می‌آورند. 

تیم کوک اعتقاد دارد که حضور زنان در عرصه فناوری بسیار کمرنگ است و زمانی که Mashable از تیم کوک در خصوص نبود حضور زنان در صحنه پرسید، کوک اعلام کرد که کاملا درباره‌ی این موضوع موافق است و به همین دلیل زنان نیز در کنفرانس WWDC 2015 حضور خواهند داشت. آنجلا اهرندتس تنها زنی است که عضو تیم ارشد اپل بوده و قبلا سمت مدیرعامل شرکت Burberry را داشته است. سال ۲۰۱۳ آنجلا این سمت را رها کرد و نایب رئیس ارشد خرده فروشی‌های اپل شد. از دیگر مدیران ارشد این شرکت که زن هستند می‌توان به لیزا جکسون، نائب رئیس طرح‌های زیست محیطی و دنیس ینگ اشمیت، نایب رئیس منابع انسانی اپل اشاره کرد.

اپل سال گذشته گزارش خود را در خصوص تحولات این شرکت منتشر کرد که طی این گزارش، از میان ۹۸ هزار کارمند آن در سرتاسر دنیا ۷۰ درصد آقایان و ۵۵ درصد سفید پوست هستند. تیم کوک در خصوص این آمار گفت:

من اصلا از این آمار راضی نیستم. این اطلاعات برای ما تازگی نداشته و ما به سختی تلاش‌هایی را برای بهتر کردن این گزارش انجام داده‌ایم. ما بهبودهایی را اعمال کرده‌ و در حال پیشرفت هستیم و مطمئن هستیم که عملکردی را برای بهبود تنوع نیروهایمان همانند محصولاتمان ارائه خواهیم کرد.

حال تیم کوک در مصاحبه‌ی اخیر خود اعلام کرد که شرکت اپل تمرکز خود را روی دانش آموزان دختر قرار داده و قصد همکاری با دانشگاه‌های سیاه پوستان دارد. تا به حال اپل ۵۰ میلیون دلار به مرکز ملی زنان و فناوی اطلاعات و همچنین دانشگاه Thurgood Marshall اهدا کرده که این دانشگاه، یک موسسه‌ی غیر انتفاعی و متشکل از دانشجویان در حال تحصیل سیاه پوستان است.

کوک گفت که هر روز سعی دارد مقابل آینه ایستاده و از خود سئوال کند که آیا تلاشی کرده است؟ اگر پاسخ این سئوال منفی باشد، به تلاش خود ادامه می‌دهد.

برای دنبال کردن تمامی رویدادهای کنفرانس WWDC 2015 اپل، امشب ساعت ۲۱:۳۰ با زومیت همراه باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات