کنترل ورود و خروج منزل با تلفن همراه توسط مخترع ایرانی

سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
یک محقق ایرانی موفق شد تا آیفون تصویری هوشمندی طراحی کند تا ورود و خروج افراد از منزل یا محل کار با تلفن همراه امکان پذیر شود.
تبلیغات

وحید ملکیان مخترع «آیفون تصویری هوشمند» گفت:

یکی از مسایل مهمی که در جوامع امروزی مطرح شده، امنیت، نظارت و کنترل از راه دور در مجتمع‌های مسکونی و اداری است که سبب می‌شود افراد همواره در خارج از محیط منزل یا دفتر خود دغدغه وضعیت تردد، نظارت و کنترل در واحدهای خود را داشته باشند.

وی گفت:

با پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه‌ی شبکه اینترنت و تلفن همراه، بحث کنترل توسط این شبکه‌‌ها از موضوعات به روز و پر کاربرد است که می‌‌توان از این تکنولوژی‌­ها در سیستم‌های امنیتی ساختمان‌‌های تجاری و مسکونی استفاده کرد.

ملکیان افزود:

اختراع سیستم آیفون تصویری هوشمند با قابلیت‌های منحصر به فرد خود به منظور افزایش امنیت و آرامش و سهولت نظارت بر منازل و دفاتر به گونه‌ای طراحی شده تا افراد به راحتی بتوانند از طریق نرم افزار طراحی شده از طریق اینترنت و تلفن همراه خود از راه دور اجازه‌ی ورود و خروج افراد دیگر به محل مورد نظر را صادر کنند.

دانشجو دکتری دانشگاه پلی تکنیک تهران با بیان اینکه در این آیفون هوشمند از تکنولوژی پیشرفته پردازش تصویر استفاده شده، افزود:

به منظور سهولت کنترل تردد، این سیستم دارای قابلیت کشف و ثبت چهره‌ی افراد مراجعه کننده است که پس از ثبت چهره و زمان مراجعه، اقدام به ارسال اطلاعات گرفته شده از طریق نرم افزار طراحی شده می‌کند. صاحب واحد پس از دریافت اطلاعات و مشاهده چهره شخص مراجعه کننده می‌تواند علاوه بر نظارت‌های لازم، دستور باز و بسته شدن درهای واحد را صادر کند.

وی همچنین در مورد بحث تجاری سازی آیفون تصویری هوشمند توضیح داد:

هزینه تولید و قیمت تمام شده آن بسیار به صرفه است و وجود تمامی نوآوری و امکاناتی که در طراحی این سیستم بکار گرفته شده، قیمت آن از نمونه‌های متداول در بازار که هیچ‌کدام از تکنولوژی‌های فوق را ندارند، کمتر بوده و از این لحاظ با نمونه‌های خارجی موجود در بازار ایران و بازار بین المللی هم از لحاظ تکنولوژی و هم از نظر قیمت تمام شده کاملا قابل رقابت خواهد بود.

به گفته وی، نوآوری هایی به کار گرفته شده در این آیفون تصویری هوشمند در نمونه‌های خارجی وجود ندارد و اکنون در مرحله برنامه ریزی برای تجاری سازی این آیفون هستیم.

آیفون تصویری هوشمند در اداره ثبت اختراعات به ثبت رسیده و در سومین ایده بازار عمومی دانشگاه امیرکبیر شرکت کرده است.این طرح با همکاری علیرضا آقایی انجام گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات