گوگل پتنت اسباب بازی هوشمند را با Teddy Bear سخن‌گو ثبت کرده است

یک‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
حدود چند ماه گذشته خبری در خصوص عروسک باربی هوشمند محصول شرکت Mattel منتشر شده بود که این عروسک قابلیت اتصال به وای‌فای را داشت؛ اما گوگل بسیار پیش‌تر از Mattel دست به کار شده و در سال ۲۰۱۲ پتنت عروسک خرسی تدی هوشمند را به ثبت رسانده بود.
تبلیغات

شرکت StartUp که در حوزه‌ی فناوری فعالیت دارد، یکی از پتنت‌های گوگل را منتشر کرده است. تکنولوژی جدید گوگل یک خرس عروسکی را هوشمند ساخته تا به حرف‌های انسان گوش دهد. این اسباب بازی پس از تشخیص صدا یا یکی از حرکات انسان، مانند صحبت کردن می‌تواند از خود واکنش نشان دهد. به نظر می‌رسد این پتنت برای عملی کردن بخش اینترنت اشیای گوگل، ثبت شده است.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

این پتنت در ماه فوریه سال ۲۰۱۲ ثبت شده که نشان می‌دهد زمانی گوگل برنامه‌هایی در خصوص ساخت اسباب بازی‌های هوشمند در سر داشت. بر اساس این پتنت، اسباب بازی هوشمند می‌تواند به میکروفن، اسپیکر، موتور و دوربین مجهز شود. علاوه بر این می‌تواند توسط قابلیت اتصال وای‌فای به شبکه متصل شود؛ بنابراین این اسباب بازی می‌تواند تمامی اسباب خانه از جمله تلویزیون را کنترل کند.

زمانی که به این خرس واکنشی نشان دهید، این اسباب بازی بلافاصله متوجه شده و به سمت چهره فردی که نظر او را جلب کرده خیره می‌کند. علاوه بر این می‌تواند سرش را به اطراف چرخانده و حتی سرش را بخاراند! در این پتنت گوگل دو اسباب بازی خرس تدی و خرگوش را ثبت کرده است.

 حال که جزئیات کمی از این پتنت منتشر شده، ممکن است افراد بسیاری همانند زمانی که عروسک باربی هوشمند معرفی شد، در خصوص این خرس هوشمند نیز نگرانی‌های خود را برای به خطر افتادن امنیت و حریم خصوصی کودکان ابراز کنند. در هر حال گوگل همواره سعی در ثبت پتنت‌های مختلف دارد و همچنین یکی از سخنگویان گوگل گفته که تمامی پتنت‌های ثبت شده به تولید انبوه نمی‌رسند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات