تماشا کنید: روبات کوچکی که پس از پایان کار، خودش را نابود می‌کند

شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
دانشگاه MIT روبات چیتایی را ساخته بود که حال نسخه توسعه یافته این روبات، قادر است به راحتی از موانع عبور کند. محققان این دانشگاه اخیرا موفق شده‌اند روباتی را توسعه دهند که با وجود ابعاد کوچک، قادر است پس از به پایان رساندن وظایفش، خود را نابود کند.
تبلیغات

روبات جدید دانشگاه MIT بسیار کوچک بوده و قادر است خود را انعطاف داده، راه برود، شنا کند و در آخر پس از انجام وظیفه، خود را به کلی از بین ببرد. این روبات کوچک از آهن‌ربا و قطعه‌های کوچکی از PVC ساخته شده است؛ این قطعه‌ها بین لایه‌هایی از پلی‌استر یا کاغذ جمع می‌شوند و سپس می‌توان این روبات را بدون اتصال کابل به آن، مورد استفاده قرار داد.

1273568985211926052

هنگامی که ساختار مسطح آن روی یک قطعه‌ی داغ قرار گرفت، لایه‌های PVC باعث می‌شود تا روبات خودش را به شکل از قبل تعیین شده در اطراف یک آهن‌ربا تا بزند. آهن‌ربای نئودیمیوم مکعبی شکل در مرکز این روبات کار موتور آن را انجام می‌دهد. هنگامی که در معرض یک میدان مغناطیسی خارجی قرار گیرد، این آهن‌ربا از درون ارتعاش ایجاد می‌کند. این روبات به لطف طراحی بسیار جالبش، به خوبی می‌تواند پس از تا شدن تعادل خود را حفظ کرده و شروع به حرکت کرده و راه برود. 

علاوه بر این روبات جدید می‌تواند بر روی آب راه برود و زمانی که قدرت میدان مغناطیسی آن از حدی فراتر رود، می‌تواند در داخل آب نیز شنا کند. پس از آنکه وظایف خود را با موفقیت به انجام رساند، می‌تواند در یک محلول استون خود را نابود کند؛ در این محلول همه‌ی عناصر آن به غیر از آهن‌ربا از بین می‌رود و هیچ اثری از خود به جا نمی‌گذارد.

پس از آنکه محققان توانستند سنسورهای پرقدرتی را بر روی این روبات تعبیه کنند، می‌تواند روزی به عنوان یک ابزار جاسوسی مورد استفاده قرار گیرد. حتی اگر بتوان آن را بسیار ریزتر طراحی کرد تا در داخل بدن انسان قرار گیرد، به عنوان یک ابزار پزشکی جهت درمان قابل استفاده خواهد بود.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات