کورتانا با سرویس جستجوی REACHit لنوو در ویندوز 10 ترکیب می شود

پنج‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
در جریان برگزاری Lenovo Tech World در چین، لنوو اعلام کرده که با همکاری مایکروسافت دستیار صوتی هوشمند کورتانا را با REACHit خود ترکیب کرده و از این طریق کاربران گجت‌های ویندوز 10 لنوو قادر خواهند بود تا از آن برای یافتن فایل‌های خود استفاده کنند.
تبلیغات

مایکروسافت در جریان برگزاری کنفرانس ویندوز 10 اعلام کرد که نسخه‌ی جدید این سیستم‌ عامل از وجود دستیار صوتی هوشمندش بهره خواهد بود. حال لنوو با معرفی گجت‌های جدید، از سرویسی با همکاری مایکروسافت رونمایی کرد، بنابراین کاربران قادر خواهند بود تا از طریق تمام گجت‌های ساخت لنوو مبتنی بر ویندوز 10 که امکان استفاده از REACHit را دارند، به جستجو در میان فایل‌ها بپردازند. با استفاده از این قابلیت و جفت کردن REACHit و کورتانا، کاربران می‌توانند انواع فایل‌های مورد نظر را روی ابزار‌های ساخت لنوو که مجهز به ویندوز 10 هستند یافته و به آن دسترسی داشته باشند.

REACHit قادر است تا برای یافتن فایلی، علاوه بر حافظه‌ی کامپیوتر یا ابزار مورد نظر، اپلیکیشن‌های ویندوزی مانند آتلوک، وان‌درایو و مایکروسافت اکسچنج را نیز مورد بررسی قرار دهد. همچنین با توجه به اطلاعاتی نظیر ثبت موقعیت مکانی فایل نیز می‌توان گزینه‌ی مورد نظر را پیدا کرد. برای مثال در صورتی که تصویری را روز سه‌شنبه و در محل خاصی ثبت کرده‌اید، می‌توانید از REACHit و کورتانا بخواهید تا براساس محل ثبت تصویر، نام تصویر یا زمان ثبت آن یا ابزاری که این تصویر را ثبت کرده به جستجو بپردازد.

این قابلیت در سایر اپلیکیشن‌ها نیز صادق است. برای مثال می‌توان ایمیل یا فایل ضمیمه‌ی دانلود شده را براساس نام ارسال کننده، زمان دانلود یا محل ارسال ایمیل پیدا کرد. نکته‌ی جالب این است که نتایج یافته شده روی ابزاری از لنوو که در اختیار دارید، نمایش داده شده و در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

این قابلیت فقط محدود به حافظه‌ی ابزار‌ها و اپلیکیشن‌های مایکروسافت نیست، بلکه می‌توان سایر اپلیکیشن‌ها را نیز به دامنه‌ی جستجو اضافه کرد. برای مثال می‌توان به اپلیکیشن‌هایی نظیر گوگل داکس، جیمیل، دراپ‌باکس و باکس اشاره کرد. البته در حال حاضر REACHit و کورتانا به تعداد محدودی از اپلیکیشن‌ها دسترسی دارند ولی انتظار می‌رود شمار اپلیکیشن‌های غیر مایکروسافتی در آینده افزایش داشته باشد.

نسخه‌ی بتای این سرویس اواخر تابستان و پس از عرضه‌ی رسمی ویندوز 10 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. نسخه‌ی اصلی آن نیز پاییز منتشر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات