سامسونگ پتنت سیستم عامل دوگانه به‌ همراه داک فبلت ثبت کرد

چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۷
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ پیش از این با مایکروسافت همکاری‌هایی را در خصوص ارائه‌ی اپلیکیشن‌های این کمپانی به صورت پیش فرض در گوشی‌های پرچمدار خود داشت. حال به نظر می‌رسد سامسونگ در حال کار بر روی پتنتی که در سال ۲۰۱۴ ثبت کرده بود است و به زودی اولین نوت‌ بوک دو سیستم‌ عامله با داک فبلت را عرضه خواهد کرد.
تبلیغات

سامسونگ در سال ۲۰۱۴ پتنت جالبی را ثبت کرده بود که در خصوص آن، یک فبلت اندرویدی را ابداع می‌کند که با اتصال به داک، به سیستم عامل ویندوز سوئیچ می‌کند.

کاربرانی که در طول دو سه سال اخیر خبرهای دنیای تکنولوژی را دنبال می‌کنند، بهتر اطلاع دارند که چنین ایده‌ای جدید نبوده و قبلا کمپانی‌های سرشناس دیگری درصدد تولید داک فبلت و لپ‌ تاپ برآمده‌اند. به عنوان مثال شرکت ایسوس پدفون را معرفی کرده که طراحی مشابهی نسبت به این پتنت سامسونگ دارد؛ پدفون ایده بسیار خاص و جدیدی است که ایسوس اولین بار سه سال پیش آن را مطرح کرد و موجب شگفتی همگان شد؛ پدفون در واقع مجموعه یک تلفن هوشمند و یک داک تبلت است، تلفن هوشمند به نحوی طراحی شده که وقتی در داک تبلت قرار می‌گیرد، نقش قلب تپنده تبلت را ایفا می‌کند. با خرید پدفون یک تلفن هوشمند قدرتمند که به تبلت تبدیل می‌شود را با قیمتی به مراتب پایین‌تر از یک تبلت و تلفن هوشمند جداگانه در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. 

samsung-patent-phablet-hybrid-1-482x480

برخلاف عملکرد ایسوس، که دو سیستم عامل را مجزا کرده، پتنت سامسونگ این دو سیستم عامل را در داخل یک دستگاه تعبیه می‌کند. یکی از این سیستم عامل‌ها اندروید بوده و سیستم عامل دومی نیز به احتمال زیاد ویندوز است. البته هنوز قطعی نبوده و امکان مطرح شدن دیگر پلتفرم‌ها همانند تایزن نیز وجود دارد. درواقع در پتنت سامسونگ، لپ تاپ علاوه بر داک به کیبورد، نمایشگر و باتری نیز مجهز شده است و داک به طور مستقل هیچ کاربردی ندارد. فبلت نیز سیستم عامل اندروید را اجرا می‌کند اما زمانی که به داک متصل شد، سیستم عامل لپ تاپ را به ویندوز تغییر می‌دهد. پس از آن می‌توان فبلت را به عنوان یک تاچ پد لپ تاپ یا به عنوان یک نمایشگر دوم که اندروید اجرا می‌کند، استفاده کرد. 

samsung-patent-phablet-hybrid-2-503x480

البته این اولین باری نیست که سامسونگ دو سیستم عامل ویندوز و اندروید را در کنار هم بوت می‌کند؛ اما در حقیقت اولین بار است که این کمپانی ویندوز و اندروید را به این شکل به کار می‌گیرد. ATIV Q یک تبلت هیبریدی سامسونگ است که سیستم عامل ویندوز 8 و اندروید را بصورت همزمان اجرا می‌کند و با انتخاب کاربر، به تبلت یا لپ تاپ و یا حالتی بین این دو تبدیل می‌شود. اما دو حالت دیگر نیز وجود دارد، در حالت اول، صفحه نمایش درست به موازی صفحه کلید و در بالای آن قرار می‌گیرد و در این حالت کاربر می‌تواند از صفحه کلید استفاده کنید. و حالت دیگر نیز روی صفحه نمایش به پشت دستگاه می‌چرخد و برای نمایش تصویر به شخص دیگر، مناسب است. اما این تبلت همانند Transformer Book Duet ایسوس از قابلیت تماس و مکالمه برخوردار نشده است. به احتمال زیاد در پتنت جدید چنین ویژگی‌هایی در نظر گرفته خواهد شد. البته قابل ذکر است که کمپانی‌هایی نظیر مایکروسافت و گوگل هر دو چنین تلاش‌هایی را تا به حال انجام نداده‌اند. اما مایکروسافت بعدها تصمیم خود را در این باره تغییر داد و برنامه‌هایی را در این خصوص در نظر گرفت. اپل نیز برای دستگاه‌های ترکیبی خود برنامه‌ای دارد و در ترکیب آیفون و آیپد باهم سرمایه‌گذاری کرده است. از آنجایی که سامسونگ در این پتنت اشاره کرده که دیگر سیستم‌عامل‌ها می‌توانند اجرا شوند، این محصول جدید با عرضه در بازار، منافع بسیاری را برای مایکروسافت و سامسونگ در بر خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات