پتنت مایکروسافت دیگران را از نگاه کردن به مانیتورتان باز می‌ دارد

دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
نگران حریم خصوصی خود هستید و می‌خواهید اگر کسی از پشت به مانیتور شما نگاه می‌کند متوجه‌ی آن شوید؟ اختراع جدید مایکروسافت این مساله را حل می‌کند.
تبلیغات

همیشه افراد کنجکاوی وجود دارند که هنگام کار با کامپیوتر، پشت سرتان قرار می‌گیرند تا نگاهی به فعالیت‌های شما داشته باشند. اگر اینگونه رفتارها آزارتان می‌دهد، پس پتنت ثبت شده توسط مایکروسافت می‌تواند برایتان بسیار جذاب باشد. با این پتنت، دیگر کسی جز شما نمی‌تواند محتوای نمایش داده شده را ببیند.

در حال حاضر محافظ‌هایی برای صفحه‌ی نمایش وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن افراد کنجکاو را از نگاه کردن به صفحه نمایش لپ‌ تاپ باز داشت، اما این محافظ‌های صفحه‌ی نمایش را نمی‌توان در هر جایی مورد استفاده قرار داد. از این‌رو پتنت مایکروسافت بسیار کاربردی و با ارزش به نظر می‌رسد.

براساس اطلاعات ارائه شده، به نظر می‌رسد مایکروسافت در نظر دارد تا با استفاده از این پتنت صفحه‌ی نمایشی را برای گوشی‌های‌هوشمند، تبلت‌ها و کامپیوترها ایجاد کند که از سیستم نورپردازی مخصوصی بهره می‌برد. سیستم نورپردازی پس زمینه‌ی مورد استفاده این امکان را ایجاد می‌کند تا تنها کاربری که بصورت مستقیم به صفحه‌ی مانیتور نگاه می‌کند، بتواند محتوای نمایش داده شده را ببیند.

با استفاده از چنین صفحه‌ی نمایشی، افرادی که در طرفین قرار دارند، قادر نخواهند بود به دلیل شدت زاویه‌ای نور پس زمینه‌، صفحه‌ی نمایش را به خوبی ببیند. همانطور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید، افرادی که در طرفین حاضر هستند، نمی‌توانند محتوای صفحه‌ی نمایش را ببیند. این پتنت ما را به یاد کنسول بازی نینتندو 3DS می‌اندازد که در آن برای دیدن تاثیر سه‌بعدی باید کنسول در زاویه‌ی خاصی قرار می‌گرفت.

پتنت مایکروسافت خیلی جدید نیست و متعلق به سال 2011 میلادی است. اپل نیز پتنتی را با کارکرد مشابه به ثبت رسانده است. حال باید دید که این پتنت‌ها چه زمانی رنگ واقعیت به خود گرفته و در قالب محصولات جدید راهی بازار خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات