گوگل به زودی از سیستم احراز هویت اثر انگشت برای اندروید M رونمایی می‌کند

جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به زودی اقدام به رونمایی از برنامه‌های خود در کنفرانس I/O 2015 خواهد کرد و از نگاهی به خبرهای منتشر شده، می‌توان فهمید که اندروید M شامل چه ویژگی‌های جدیدی خواهد بود؛ بر اساس شایعات جدید، یکی از ویژگی‌های جدید این سیستم عامل، احراز هویت اثر انگشت است.
تبلیغات

تنها یک هفته تا برگزاری کنفرانس I/O 2015 گوگل باقی مانده و از این‌رو امروزه شاهد انتشار شایعات بیشتری در خصوص امکانات و قابلیت‌های سیستم عامل گوگل هستیم. در حقیقت، تا به حال هیچ کس از امکاناتی که گوگل از آن‌ها رونمایی خواهد کرد، مطمئن نیست. پارسال، گوگل کنفرانس بزرگی را به همراه معرفی قابلیت‌های جدید اندروید برگزار کرد و حال شاهد گمانه‌زنی‌هایی در خصوص رویداد هفته‌ی آینده‌ی گوگل هستیم. 

بلافاصه پس از رونمایی تاریخ دقیق برگزاری کنفرانس I/O 2015 توسط گوگل، شایعات و اخبارهای متنوعی در خصوص عرضه‌ی نسخه‌ی M اندروید منتشر شد. گوگل سال گذشته اندورید  L را معرفی کرد، پس از آن اسم واقعی این نسخه یعنی Lollipop مشخص شد؛ حال به نظر می‌رسد گوگل حرف M را برای نسخه‌ی بعدی اندروید در نظر گرفته اما هنوز اسم رسمی آن مشخص نشده است. چند روز پیش خبرهایی هم در خصوص سرویس جدید به اشتراک گذاری تصاویر گوگل منتشر شد. به نظر می‌رسد گوگل این سرویس را در رقابت با اینستاگرام و فیسبوک ایجاد می‌کند، اما در هرحال سرویس جدید، دارای قابلیتی برای به اشتراک گذاری تصاویر در توییتر و فیسبوک هم خواهد بود. به هر حال انتظار می‌رود گوگل به همراه سرویس‌های جدید در کنفرانس هفته‌ی آینده ظاهر شود.

حال شایعه‌ی جدید در خصوص این کنفرانس، معرفی سیستم جدید احراز هویت بر مبنای اثر انگشت است. اخیرا گزارش‌هایی در Buzz Feed منتشر شده که گوگل در کنفرانس I/O 2015 از این سیستم رونمایی خواهند کرد. در حقیقت این سیستم جدید یکی از امکانات سیستم عامل اندروید M است. اگرچه سیستم احراز هویت بر اساس اثر انگشت، قابلیتی جدید نیست اما بر طبق این خبر جدید، تمامی سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل بر اساس قابلیت احراز هویت اثر انگشت فعال شده و کار خواهند کرد. گوگل به زودی در کنفرانس هفته‌ی آینده‌ی خود، صحت و سقم این خبرها را مشخص خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات