گوگل در حال کار بر روی نسخه اینترنت اشیای اندروید با اسم رمز Brillo است

جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
اندروید سیستم عامل موبایل گوگل است که به سرعت توسعه یافت و امروزه شاهد حضور آن در بسیاری از دستگاه‌های هوشمند همانند گوشی‌های هوشمند و ابزارهای پوشیدنی هستیم. حال بر اساس اطلاعات به دست‌ آمده، گوگل در حال توسعه‌ی نسخه‌ی اینترنت اشیای این سیستم عامل با اسم رمز Brillo است.
تبلیغات

 اگر کمی تامل کنید متوجه می‌شوید که اندروید، رایج‌ترین سیستم عاملی که در بسیاری از پلتفرم‌ها و دستگاه‌های هوشمند در حال اجرا است. اما یکی از کمبودهای این سیستم عامل، حضور آن در پلتفرم اینترنت اشیا است. در واقع تا به حال دستگاه‌ها و سنسورهایی برای این سیستم عامل طراحی نشده که بتواند به آسانی ارتباط بین دستگاه‌ها را میسر کرده و به حافظه‌ی کمتری برای اجرا نیاز داشته باشد.

در حال حاضر اندروید قابل اجرا بر روی دستگاه‌هایی با حافظه‌ی رم ۵۱۲ مگابایت است. این مقدار، حداقل حافظه‌ی تعبیه شده برای دستگاه‌های موبایل و ابزارهای پوشیدنی است؛ اما احتمالا دستگاه‌هایی مانند دانگل‌ها حتی به حافظه‌هایی کمتر از این حافظه برای اجرا سیستم عامل نیاز داشته باشند.

برای میسر کردن امکان برقراری ارتباط اندروید با دستگاه‌های بیشتر، گوگل در حال کار بر روی عرضه‌ی نسخه‌ی اینترنت اشیای اندروید با حافظه‌ی رم ۳۲ مگابایت است. در حقیقت اسم رمز این پروژه که Brillo نام دارد، تنها به حافظه‌ای ۳۲ مگا بایتی نیاز دارد و با چنین فضایی، اندروید به دستگاه‌های مختلفی امکان اتصال به پلتفرم اینترنت اشیا را امکان‌پذیر می‌کند.

هنوز جزئیات بیشتری از این پروژه در دسترس نیست و به همین دلیل نمی‌توان حدس زد که آیا این سیستم عامل در فریمورکی مجزا کار می‌کند یا تحت تسلط API‌های Nest خواهد بود. به احتمال زیاد گوگل از این پروژه در کنفرانس I/O که هفته‌ی‌ آینده در سن‌فرانسیسکو برگزار می‌شود رونمایی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات