تماشا کنید: ویدیوی تایم لپس ایجاد شده توسط گوگل از تصاویر عمومی کاربران

دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
مطالعه 1 دقیقه
تعداد تصاویر و عکس‌های موجود در دامنه‌های عمومی اینترنت بی‌شمار است و دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توان با آن‌ها کار جالبی را انجام داد. تیمی از محققان گوگل و دانشگاه واشینگتن روشی را توسعه داده‌اند که می‌توان توسط آن تصاویر را به صورت خودکار به ویدئوی تایم لپس تبدیل کرد.
تبلیغات

محققان گوگل و دانشگاه واشینگتن از تصاویر محبوب آپلود شده توسط کاربران مختلف در شبکه‌هایی نظیر فلیکر، پیکاسا و دیگر سایت‌ها، ویدئوی تایم لپس را ایجاد کرده‌اند.

محققان برای ایجاد این ویدئو، ابتدا ۸۶ میلیون تصاویر مختلف را از موقعیت‌های جغرافیایی متنوع جمع‌آوری کردند، سپس این تصاویر را با تاریخ و چشم‌انداز یکسان، مرتب کردند. درنهایت، تصاویری که رنگ‌های مشابه را داشتند کنار هم، یک ویدئوی تایم لپس را تشکیل دادند.

این ویدئوی فوق‌العاده، زیبایی چشم‌گیری دارد. به عنوان مثال، ذوب یخچال‌های طبیعی، تحول آبشارها و پیشرفت ساخت آسمان‌خراش‌ها را نشان می‌دهد. تکنولوژی که در این ویدئو به کار گرفته نیز بسیار جالب است؛ زیرا محققان تکنیک‌های مختلفی نظیر ثبات، نرمالیزه کردن رنگ‌ها و تاب دادن به عکس‌ها را باهم ادغام کرده‌اند. برای ایجاد این ویدئو، جمع‌ کردن هزار تصویر و اعمال تکنیک‌ها بر روی آن‌ها حدود ۶ ساعت در یک کامپیوتر به طول انجامید.

برای مشاهده این تایم لپس بی‌نظیر،  ویدئوی زیر را تماشا کنید:

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات