یک محقق امنیتی مدعی هک و در اختیار گرفتن کنترل هواپیما شد

یک‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
پیشتر یک هکر آمریکایی، توییتی مبنی بر هک کردن سیستم‌های الکترونیکی هواپیما منتشر کرده بود. پس از انتشار، این توییت توسط FBI مورد بازجویی قرار گرفت و حال دوباره این هکر به سیستم‌ هواپیمایی بویینگ 737-800 نفوذ کرده است.
تبلیغات

پیش از این، آسیب پذیری موجود در سیستم هواپیمایی بویینگ 737-800 مربوط به شرکت هواپیمایی United Airlines، چندین بار گزارش شده بود؛ اما سازندگان سیستم کامپیوتری این هواپیما، آسیب پذیری را انکار کرده بودند که در نهایت باعث شد یک محقق امنیتی با بهره‌برداری از این آسیب پذیری به سیستم کنترل هواپیما دسترسی پیدا کند. این محقق امنیتی، کریس روبرتس نام دارد.

بر اساس شواهد به دست آمده توسط APTN National News، کریس روبرتس، مدعی شده که با اتصال کابل اترنت به لپ‌تاپ، توانسته به سیستم مدیریتی هواپیمای بویینگ نفوذ کرده و موفق شده کنترل موتور را به دست بگیرد که در نتیجه باعث شده هواپیما مسیر خود را عوض کند.

بر اساس شواهد هک از زمانی شروع شده که روبرتس توسط پرواز شماره ۱۴۷۴ روز پانزدهم ماه آوریل، از دنور به شیکاکو پرواز داشته و حین پرواز، خساراتی را به سیستم الکترونیکی موجود در زیر صندلی وارد کرده است. در توییتر، روبرتس مدعی شده بود که هیچ سیستمی در حین این پرواز آسیب ندیده است. وی در مصاحبه‌ای با Wired اعلام کرده که فقط ترافیک داده‌های موجود در سیستم صندلی را بررسی کرده و اگرچه تمامی هک‌ها را امکان‌پذیر می‌داند اما وی ادعا می‌کند که تمامی نفوذ و هک را در یک سیستم شبیه سازی شده انجام داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات