استیون هاوکینگ: تا 100 سال آینده کامپیوترها بر انسان ها غلبه می کنند

پنج‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
احتمالا تا به حال فیلم‌های سینمایی نظیر ترمیناتور را تماشا کرده‌اید که در این فیلم‌ها روبات‌ها سعی دارند بر انسان‌ها غلبه کرده و نسل آن‌ها را از بین ببرند. به عقیده‌ی استیون هاوکینگ، در طول ۱۰۰ سال آینده چنین اتفاقی خواهد افتاد و کامپیوترها بر انسان‌ها غلبه می‌کنند.
تبلیغات

استیون هاوکینگ پیش بینی کرده که روبات‌ها و کامپیوترها بر انسان‌ها چیره می‌شوند و این اتفاق در ۱۰۰ سال آینده اتفاق خواهد افتاد. هاوکینگ با حضور در کنفرانس Zeitgeist 2015 که در شهر لندن برگزار شد، گفت:

کامپیوترها با دارا بودن هوش مصنوعی بر انسان‌ها غلبه می‌کنند. زمانی که این اتفاق افتاد، باید اطمینان حاصل کنیم که این کامپیوترها اهداف مشابه اهداف ما (انسان‌ها) را دارند.

در حقیقت این اولین باری نیست که هاوکینگ چنین پیش بینی‌هایی را برای آینده دارد. سال گذشته نیز گفته بود که هوش مصنوعی رقیب سرسخت انسان خواهد بود؛ البته هاوکینگ در این زمینه تنها نبود و افراد سرشناس تکنولوژی همانند ایلان ماسک نیز احساس می‌کند عاقبت انسان‌ها، همانند فیلم ترمیناتور خواهد بود. پیش از این ایلان ماسک ۱۰ میلیون دلار در زمینه‌ی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده بود تا تکنولوژی‌های پیشرفته برای انسان‌ها مفید واقع شود. بیل گیتس نیز جزو افرادی است که با هاوکینگ هم‌عقیده بوده و اعلام کرده بود که آنگاه که هوش مصنوعی به اندازه‌ی انسان قدرتمند شد، باید نگران آینده و شرایط آن شد. 

البته هنوز افرادی هم هستند که مخالف این عقاید بوده و آن‌ها را رد می‌کنند. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات