اپل و A123 در پی حصول توافق بر سر اختلافات پیش آمده هستند

پنج‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
پس از آنکه ابتدای سال جاری شایعاتی در خصوص فعالیت‌های اپل در مورد توسعه‌ی خودروی هوشمند این کمپانی با عنوان پروژه‌ی تایتان (Titan) منتشر شد، کمپانی A123 که در زمینه‌ی تولید باری فعالیت می‌کند، از اپل به دلیل جذب غیرقانونی متخصصانش شکایت کرد. حال اخباری در مورد توافق دو کمپانی منتشر شده است.
تبلیغات

پس از انتشار شایعاتی در مورد تلاش‌های اپل برای تولید خودروی هوشمند خود تحت پروژه‌ی تایتان، کمپانی A123 به دلیل جذب غیرقانونی پنج تن از کارکنانش توسط اپل، از این کمپانی شکایت کرد. حال به نظر می‌رسد این دو کمپانی در حال نهایی کردن توافقی هستند تا مساله به دادگاه کشیده نشود.

براساس شکایت مطرح شده، اپل در رقابتی غیرعادلانه قراردادی را با 5 متخصص کمپانی A123 به امضا رسانده است. شواهد امر نیز گویای این موضوع است که این کارکنان با عقد قرارداد همکاری ملزم به ترک A123 شده‌اند. اپل پیش از این برای پاسخ به این شکایت طلب فرصت کرده بود.

شکایت A123 از اپل توجه بسیاری از افراد را به ادعای این کمپانی جلب کرد. براساس ادعای مطرح شده توسط A123، اپل درصدد است تا با جذب متخصصان این کمپانی، بخشی را برای توسعه‌ی باتری‌ها ایجاد کند تا از آن در خودروهای خود استفاده کند.

A123 اعلام کرده بود که این کمپانی تیمی از متخصصان و دانشمندان را برای کار روی یک خودروی الکتریکی که پروژه‌ای مشترک با اپل بود، جذب کرد. براساس اطلاعات منتشر شده این کمپانی حتی شماری از کارکنان پیشین تسلا را نیز جذب کرده است.

پیش از این و با انتشار اخباری در مورد جذب متخصصان تسلا توسط اپل، ایلان ماسک با ابراز خوشحالی از ورود اپل به حوزه‌ی تولید خودروهای الکتریک، اعلام کرد که تسلا پنج برابر بیشتر از اپل کارمندان این کمپانی را جذب خود کرده است.

حال باید دید که سرنوشت منازعه‌ی این دو کمپانی و مهم‌تر از آن سرنوشت شایعات و شنیده‌ها در خصوص تولید خودروهای الکتریکی توسط اپل به کجا ختم می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات