یکی از مدیران اپل بیشترین حقوق را در بین زنان آمریکایی دریافت می‌کند

شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
در شرایطی که حضور کم‌رنگ خانم‌ها در حوزه فناوری به یک چالش مهم طی سال‌های اخیر تبدیل شده و بررسی‌های زیادی در این رابطه صورت گرفته است به تازگی بلومبرگ لیستی از مدیران زن در حوزه فناوری و درآمدهایشان را منتشر کرده که می‌تواند خبر خوبی در زمینه فعالیت زنان در حوزه باشد.
تبلیغات

انجینا آکرندتس- قائم مقام فروشگاه‌های آنلاین و خرده‌فروشی اپل سال گذشته رتبه اول لیست زنانی که بیشترین حقوق را در آمریکا دریافت کرده‌اند، به خود اختصاص داد.  طبق اطلاعات جمع‌آوری شده توسط بلومبرگ مدیر عامل سابق Burberry Group Plc که در زمینه مُد فعالیت می‌کند 82.6 میلیون دلار در سال 2014 حقوق دریافت کرده است. Angela Ahrendts که 54 سال سن دارد در سال 2014 به با ارزش‌ترین شرکت دنیا ملحق شد و عنوان اولین زن در تیم مدیریتی اپل را به خود اختصاص داد.

مریسا میر - مدیر عامل یاهو نیز عنوان پُر درآمدترین مدیرعامل زن امریکا را به خود اختصاص داد. میر که فقط 39 سال سن دارد 59.1 میلیون دلار در سال 2014 درآمد داشت که به این ترتیب در رتبه سوم زنان پردرآمد قرار گرفت.

 سافرا کاتز- مدیر مالی شرکت اوراکل نیز رتبه دوم پردرآمدترین زنان مدیر در آمریکا را با درآمد 71.2 میلیون دلار در سال 2014 از آن خود کرد. اواخر سال 2014 کاتز به عنوان جانشین مدیر عامل اوراکل منصوب شد.

صرف نظر از این که رتبه سایر افراد این لیست چند است نام زنان دیگری نیز در این لیست به چشم می‌خورد، شریل سندبرگ مدیر عملیات فیسبوک و ویجایا گاد از توییتر نیز به ترتیب درآمد 17.6 و 5.8 میلیون دلاری داشته‌اند. 

در سال‌های اخیر توجه زیادی به حضور زنان در دنیای فناوری شده و در موارد گوناگونی حضور کم‌‌رنگ زنان در این حوزه مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. شاید افرادی که نام بردیم بتوانند به عنوان الگویی برای سایر زنانی که تازه می‌خواهند وارد این عرصه شوند، باشند چرا که حالا از آن‌ها به عنوان زنان موفق دنیای فناوری که هم موفق به کسب جایگاه مدیریتی شده‌اند و هم درآمد بالایی دارند، یاد می‌شود. 

شرایط فعالیت خانم‌ها در حوزه فناوری را درکشور خودمان چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا افراد موفقی را در این رابطه می‌شناسید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات