کوالکام: شایعات داغ کردن اسنپ دراگون 810 پایه و اساسی ندارد

پنج‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
مطالعه 3 دقیقه
احتمالا پیش از این شاهد انتشار خبرهایی در خصوص داغ‌ کردن بیش از حد اسنپ دراگون ۸۱۰ بوده‌اید؛ حتی شرکت کوالکام برای اثبات شایعه بودن این اخبار، ویدئویی را صرفا جهت نمایش دادن عدم داغ کردن این چیپ‌ست منتشر کرده بود. حال تیم مک‌دونوگ -مدیر ارشد بازاریابی کوالکام، در مصاحبه‌ای تمامی شایعات پیرامون داغ شدن اسنپ دراگون ۸۱۰ را بی‌اساس و دروغ یاد کرد.
تبلیغات

در طول چند ماه اخیر، شاهد انتشار خبرهای گوناگونی در خصوص داغ کردن اسنپ دراگون ۸۱۰ بودیم. بر اساس خبرهای پیشین، این سیستم-روی-یک-چیپ یا SoC بیش از حد گرما تولید کرده و باعث داغ شدن دستگاه می‌شود. این موضوع باعث شده تا برخی سازندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند به سراغ این چیپ نرفته و در عوض چیپ‌ست‌های دیگری را ترجیح دهند. ادعای مختلفی نیز در خصوص داغ کردن و حتی عدم داغ کردن اسنپ دراگون ۸۱۰ منتشر شده است؛ از این‌رو تیم مک‌دونوگ -مدیر ارشد بازاریابی کوالکام، در طی یک مصاحبه‌ای با Forbes، تمامی شایعات و اخبار پیرامون این چیپ‌ست را دروغ یاد کرده و همه‌ی آن‌ها را بی‌اساس خواند.

بر اساس گفته‌های مک‌دونوگ، تمامی شایعات پیرامون اسنپ دراگون ۸۱۰ زباله‌ای بیش نیستند! و هیچ مشکلی در خصوص داغ کردن این چیپ‌ست در دستگاه‌ها وجود ندارد. در حالی که گوشی وان ام ۹ اچ‌تی‌سی در بررسی کامل کمی گرم شدن را با این چیپ‌ست تجربه کرده است، در حقیقت می‌توان گفت تمامی دستگاه‌های سری اچ‌تی‌سی وان که تحت بررسی قرار گرفتند، شاهد گرم شدن بودند. مک‌دونوگ چنین شرح داد که گرم شدن اسنپ دراگون ۸۱۰ به این دلیل است که در طول بررسی‌های این گوشی‌ها نسخه‌ی نمونه و غیر تجاری از این چیپ‌ست استفاده شده، نه نسخه نهایی و اصلی.

مک‌دونوگ در ادامه گفت:

ما تمامی نسخه‌های پیش ساخته‌ی این چیپ‌ست را جهت یافتن باگ‌ها و بهینه‌سازی عملکردها تولید کردیم. به همین دلیل این نسخه‌ها در دستگاه‌ها عملکرد خوبی را از خود نشان نداده و این بخشی از فرآیند توسعه است. به نظر من، کسی از آزمایش‌های اولیه بر روی چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۱۰ سوء استفاده کرده و آن‌ها را در قالب شایعه در اختیار منابع خبری قرار داده است.

مهم نیست که شما در چه طرف قرار دارید، به هر حال هیچ شکی وجود ندارد که شایعات داغ کردن این چیپ‌ست به اثبات رسیده است. حدودا یک هفته پس از منتشر شدن گزارش داغ کردن وان ام ۹ اچ‌تی‌سی، وب‌سایت آلمانی Tweakers که تمامی این اخبار را پوشش داده بود، پس از آن که گوشی وان ام ۹ آپدیت را دریافت کرد، اخبار پیرامون آن را بروزرسانی کرد. زمانی که نرم افزار وان ام ۹ به طور کامل به نسخه نهایی بروز شد، تمامی بنچمارک‌های قبلی دوباره بر روی این گوشی اجرا شد و در نتیجه هیچ خبری در خصوص داغ کردن بیش از حد وان ام ۹ گزارش نشد.

مک‌دونوگ پس از رد کردن تمامی ادعاها، اعلام کرد:

چه کسی پشت این شایعات قرار دارد؟

فوربس گزارش می‌کند که مک‌دونوگ در پاسخ به شرکت «سامسونگ» اشاره کرد. هیچ شکی وجود ندارد که انتشار شدن اخبار پیرامون داغ شدن اسنپ دراگون ۸۱۰ دقیقا مصاف با زمانی بود که سامسونگ از پردازنده خاص خود یعنی اکسینوس ۷۴۲۰ پرده برداشت. به همین دلیل این شایعات ضرر بزرگی را به رقیب اصلی سامسونگ، یعنی کوالکام وارد کرد.

مک‌دونوگ در خصوص چیپ‌ست اسنپ دراگون ۸۰۸ در گوشی جی ۴ ال‌جی گفت:

این تصمیم‌ها یعنی استفاده از چیپ‌ست‌ها، دقیقا زمانی گرفته می‌شوند که هنوز گوشی به طور کامل معرفی نشده است. زمانی که ما در حال همکاری با ال‌جی بر روی گوشی جی فلکس ۲ و جی ۴ بودیم، همزمان چیپ‌ست‌های ۸۱۰ و ۸۰۸ را تولید کردیم و دلیل اصلی استفاده از پردازنده ۸۰۸، هدف طراحی خاص جی ۴ بود. درواقع اسنپ دراگون ۸۱۰ هم به‌گونه‌ای طراحی شده تا تعاملی مناسب با ویدئوهای 4k داشته باشد.

متاسفانه کوالکام خیلی دیر ادعاها و مصاحبه‌ی خود را منتشر کرد و باید پیش‌تر از این به این فکر می‌افتاد. این شرکت به دلیل شایعات منتشر شده، ضررهای بیشتری را متحمل شد. از سوی دیگر، سامسونگ به دلیل استفاده نکردن از چیپ‌ست‌های کوالکام در پرچمداران جدید خود نیز ضربه‌ای بزرگ به این شرکت وارد کرد. از این پس باید منتظر تکنولوژی‌های آتی کوالکام و پردازنده‌های جدید آن بود و ببینیم آیا این کمپانی با تولید چیپ‌ستی جدید به شایعات خاتمه خواهد داد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات