گوگل در کنفرانس I/O از قابلیت جدید «عملیات صوتی» رونمایی می‌کند

پنج‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
کنفرانس توسعه‌دهندگان Google I/O در پیش است و اخبار مرتبط با آن بیشتر در فضای وب دیده می‌شود. به نظر می‌رسد گوگل در همان روز اول و در نطق اصلی این مراسم قابلیتی را رونمایی می‌کند که به کمک آن می‌توان اپلیکیشن‌های اندرویدی را از طریق فرامین صوتی کنترل کرد.
تبلیغات

گفته می‌شود در کنفرانس I/O امسال، گوگل نسخه جدید اندروید را رونمایی می‌کند، اما داستان به همین جا ختم نمی‌شود و به نظر می‌رسد اهالی مانتن ویو برنامه‌های جذاب دیگری نیز برای آینده نه چندان دور دارند. در بین آنها می‌توان به قابلیت Voice Actions اشاره کرد که به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا به راحتی کنترل‌های صوتی را به اپلیکیشن‌های خود اضافه کنند.

 به نظر می‌رسد گوگل قرار است در نطق اصلی این کنفرانس راهی برای تعامل با ابزار هوشمند بدون نیاز به درگیر شدن دست‌ها را معرفی کند. این قابلیت که از طریق یک اپلیکیشن در دسترس قرار خواهد گرفت، چیزی شبیه به دستورات صوتی موجود در گوگل ناو است که برای تمام اپلیکیشن‌ها در دسترس خواهد بود، نه فقط اپلیکیشن‌های گوگل. شما می‌توانید با این قابلیت موزیک در حال پخش در اسپاتیفای را تغییر دهید یا فیلتر اعمال شده روی تصویر در اینستاگرام را انتخاب کنید. هیچ محدودیتی برای توسعه‌دهندگان وجود نخواهد داشت و آنها می‌توانند به راحتی با این ویژگی اپ‌های خود را برای هر دستور صوتی بهینه کنند. این کار نیز بسیار راحت و با صرف اندک زمانی روی اپلیکیشن‌های موجود امکان‌پذیر است.

این احتمال وجود دارد که قابلیت مذکور فقط برای اندروید M (که نسخه جدیدی از این سیستم عامل برای اهالی تجارت و کسب و کار است) ارائه شود، اما شاید هم گوگل این ویژگی را از طریق Play Services برای ابزارهای هوشمند اندرویدی در دسترس قرار دهد که در این صورت می‌توان انتظار داشت دستگاه‌هایی با اندروید قدیمی‌تر نیز به آن مجهز شوند. تنها سه هفته به این کنفرانس باقی مانده و احتمالا تا آن زمان اطلاعات بیشتری از این قابلیت فاش خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات