پرتاب موفق اولین موشک کمپانی Blue Origin، متعلق به مدیرعامل آمازون

یک‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از ایلان ماسک، جف بزوس، مدیرعامل آمازون نیز با تاسیس کمپانی Blue Origin اولین موشک خود را با موفقیت روانه‌ی فضا کرد.
تبلیغات

پس از کسب درآمدهای میلیارد دلاری از صنعت دات‌ کام در دهه‌ی نود میلادی، حال بنیانگذاران این کمپانی‌ها به دنبال کشف فضا هستند.

جف بزوس نیز پس از ایلان ماسک به جمع میلیاردرهای دنیای فناوری پیوسته که در زمینه‌ی اکتشافات فضایی دستی بر آتش دارند. کمپانی بلو اریجین، چهارشنبه‌ی گذشته اولین موشک خود را با موفقیت پرتاب کرد.

بلو اریجین در سال‌های اخیر در سکوت مشغول توسعه‌ی موشک خود با استفاده از موتور BE-3 بود. این موشک پس از پشت سرگذاشتن تست‌های مختلفی که در مرکز فضایی بلو اریجین و ناسا در تگزاس انجام شد، مجوز پرتاب دریافت کرد.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط بزوس که در قالب پستی منتشر شده، این موشک که شامل یک کپسول بدون سرنیشن نیز بوده موفق شده تا سرعت خود را به 3 ماخ افزایش داده و تا ارتفاع 93 کیلومتری سطح زمین که در آن جدا شدن فاز اولیه اتفاق افتاده، صعود کند.

بزوس در این خصوص می‌گوید:

هر فضانوردی که با استفاده از این موشک راهی فضا شود، می‌تواند سفر آرام و بی‌خطری را در مسیر رفت و برگشت داشته باشد.

البته باید به این نکته اشاره کرد که این آزمایش در تمامی مراحل موفقیت آمیز نبوده است. بلو اریجین نیز همچون اسپیس ایکس درصدد دست یافتن به فناوری موشک‌های قابل استفاده‌ی مجدد است. اولین موشک بلو اریجین به این مهم دست نیافته و علت آن کاهش فشار در سیستم هیدرولیکی به هنگام فرود گزارش شده است.

بزوس با اشاره به این موضوع، توسعه‌ی سیستم هیدرولیکی را در حال انجام توصیف کرده است. وی همچنین اضافه کرده که موشک‌های دوم و سوم به ترتیب آزمایش خواهند شد. بلو اریجین در حال همکاری با کمپانی بزرگی نظیر United Launch Alliance است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات