مایکروسافت مدیاسنتر را از ویندوز 10 حذف می کند

یک‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت سال ۲۰۰۹ سعی داشت تا با بهبود بخشیدن به مدیاسنتر آن را گسترش دهد، اما با این همه در ویندوز ۸ همان نسخه‌ی قبلی مدیا سنتر را به کار گرفت. اکنون این کمپانی در نظر دارد تا در ویندوز ۱۰، این سرویس را به طور کلی حذف کند.
تبلیغات

 مایکروسافت تمام تلاش خود را به کار گرفته تا ویندوزی کامل و بی عیب و نقص ارائه دهد. این کمپانی تصمیم دارد تا مدیا سنتر را به طور کلی از این ویندوز حذف کند؛ علاوه بر این تمامی کامپیوترهایی که از ویندوز ۸.۱ یا ویندوز ۷ به ویندوز جدید بروزرسانی می‌شوند، این قابلیت را دریافت نخواهند کرد. 

مایکروسافت برای اولین بار ویندوز مدیا سنتر را در سال ۲۰۰۱، به عنوان نسخه‌ای مجزا از ویندوز XP معرفی کرده بود. این سرویس به این دلیل طراحی شده بود که به طور تمام صفحه مدیا پلیر ویندوز را اجرا کند، همچنین از کانال‌های تلویزیونی پشتیبانی کند. این سرویس با آیکون سبز رنگ خود شناخته می‌شد. در این بین، حتی برخی سازندگان  کامپیوترها، مدیا سنتر را معرفی کردند که البته چنین محصولاتی نیز هیچ گاه به شکل فراگیر، مورد استقبال کاربران قرار نگرفت.

21Win

اگرچه مایکروسافت روی ویژگی‌های سرگرمی ایکس باکس تمرکز کرده بود، در سال ۲۰۱۳پلتفرم Mediaroom IPTV خود را به شرکت اریکسون بفروشد.با این حال مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد تمرکز کامل خود را روی ایکس باکس قرار دهد، این کنسول در طول چندین سال اخیر اپلیکیشن‌های مختلفی را از سوی مایکروسافت دریافت کرده است. اگر همچنان به استفاده از مدیا سنتر علاقه دارید، می‌توانید ویندوز ۸.۱ را به عنوان سیستم عامل پیش فرض خود انتخاب کنید؛ با این حال احتمال دارد به زودی یکی از  دوست‌داران مایکروسافت و این سرویس، به شکل غیر رسمی بتواند مدیا سنتر را برای ویندوز ۱۰ پورت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات