چرا مایکروسافت از منوی همبرگری در ویندوز 10 استفاده می کند؟

پنج‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت در ویندوز 10 از منوی همبرگری استفاده کرده که این تغییر بازخوردهای بیشتری را از سوی کاربران دریافت کرده است. از این‌رو مایکروسافت در وبلاگ رسمی خود دلیل استفاده‌ی این منو را به همراه کاربرد آن در ویندوز ۱۰ شرح داده است.
تبلیغات

منوی همبرگری که در ویندوز 10 و همچنین در ویندوز 10 موبایل استفاده می‌شود همان سه خط موازی است که با زدن بر روی آن اطلاعاتی را نمایش می‌دهد، پنهان شدن اطلاعات نیز تنها با زدن بر روی همان منو امکان پذیر است. این منو پیش‌تر در سیستم عامل‌های اندروید و آی‌اواس نیز استفاده شده است، به همین دلیل بسیاری از طرفداران ویندوزفون حس می‌کنند که هویت سیستم عامل ویندوزفون با این منو از دست خواهد رفت.

Users-Rail-Against-the-Hamburger-Menu-of-Windows-10-for-Phones-473241-2

منوی همربرگری مایکروسافت بر خلاف نظر بسیاری از کاربران، فقط یک الهام یا کپی برداری از اندروید نبوده است بلکه تفاوت‌هایی هم در این میان وجود دارد. در این میان تفاوت‌هایی هم به واسطه هماهنگ‌تر شدن منوی همبرگری با زبان طراحی سنتی ویندوز و ویندوزفون 8 لحاظ شده‌اند و این هماهنگی نوعی تمایز بین پلتفرم مایکروسافت و پلتفرم رقبا ایجاد خواهد کرد. در واقع مایکروسافت به این تغییر مثبت نیاز داشته تا بتواند امکانات پرشمار آفیس را در یک اسکرین کوچک جای داده و قابل استفاده کند و این مهم با زبان طراحی قبلی مایکروسافت، یعنی منوی سه نقطه‌ای سازگاری نداشت؛ همچنین یک هماهنگی و یکپارچگی خاص را در تمام ابزار ویندوزی به وجود آورد. این مدل طراحی جدید، اپلیکیشنی مثل آفیس را چه در ویندوز دسکتاپ و چه در گوشی‌ها و تبلت‌ها به یک صورت ارائه خواهد کرد و تنها تفاوت موجود مربوط به اندازه عناصر و محل جایگیری آن‌ها است.

photos-windows-10-scn2

در حال حاضر مایکروسافت در حال کار بر روی طراحی Adaptive UX است، زبان طراحی مایکروسافت از جنبه‌های مختلفی مورد تغییر قرار گرفته که تجربه کاری و بازخورد کاربران با این سیستم عامل را متفاوت کرده است که این طراحی جدید به دنبال تحقق اهداف Adaptive UX است که باعث می‌شود بتوان آن را در تمامی پلتفرم‌های ویندوز مورد استفاده قرار داد. در این طراحی، اپلیکیشن‌ها در طیف وسیعی از سخت‌افزارها با سایز نمایشگرهای مختلف و متود ورودی متفاوت قابل اجرا خواهند بود. منوی همبرگری در کامپیوترها تعامل بهتری را بین استفاده از ماوس و کیبورد فراهم می‌کند، بعلاوه این منو در ویندوز 10 موبایل نیز زمانی که کاربر تنها با یک دست با موبایل کار می‌کند بهتر جواب خواهد داد. شرایطی را تصور کنید که در گوشی ۱۵۲۰ لومیا تنها با یک دست به منوی همبرگری واقع در گوشی راست بالای تصویر می‌توان دسترسی یافت! به همین دلیل است که مایکروسافت به توسعه دهندگان این امکان را فراهم کرده تا از منوی همبرگری و سیستم pivot در توسعه اپلیکیشن‌های یونیورسال خود استفاده کنند.

مایکروسافت در این خصوص گفت:

ما برای هر اپلیکیشنی قابلیت استفاده از منوی همبرگری و کنترل‌های pivot را فراهم می‌کنیم، اما این منو باید در زمان مناسبی و در اپلیکیشن مناسب خود مورد استفاده قرار گیرد.

منوی همبرگری شباهت بیشتری به منوی پلتفرم‌های رقبا دارد، به همین دلیل عرضه آن باید رغبت مورد نیاز را در توسعه دهندگان اندروید و آی‌اواس ایجاد کند تا اپلیکیشن‌های خود را در این پلتفرم نیز توسعه دهند. مایکروسافت هنوز هم در حال کار بر روی طراحی Adaptive UX است و هنوز هم بازخوردهای متفاوتی را دریافت می‌کند. 

نظر شما در خصوص این منو چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات