وال استریت ژورنال: کوالکام به برندهای چینی برای جهانی شدن کمک می‌کند

دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
با وجود سرمایه‌گذاری دولت چین در واحد‌های تولید داخلی که در صنعت تولید تراشه و گوشی‌های‌هوشمد فعالیت می‌کنند، کمپانی‌هایی نظیر کوالکام و اینتل نیز با راه‌اندازی دفاتری در این کشور در پی کمک به این کمپانی‌ها برای ورود به بازار جهانی هستند.
تبلیغات

فصل پیش کوالکام دفتری را در شن‌زن چین افتتاح کرد که هدف از آن کمک به کمپانی‌هایی نظیر هواوی، شیائومی و شماری از نام‌های کمتر شنیده شده برای ورود به بازار جهانی است.

چندی پیش دولت چین در پی شکایات مطرح شده در خصوص زیر پاگذاشته شدن قانون تجارت رقابتی از سوی کوالکام، تحقیقات گسترده‌ای را علیه این کمپانی آغاز کرد که نتیجه‌ی آن محکوم شدن کوالکام و جریمه‌ی این کمپانی آمریکایی برای پرداخت 975 میلیون دلار شد. کوالکام برای جلب اعتماد کمپانی‌های چینی، میزان حق امتیاز خود از محل بکارگیری پتنت‌های مورد استفاده در گوشی‌ها‌ی‌هوشمندی که از تراشه‌های این کمپانی استفاده کرده و در چین به فروش می‌رسند، کاهش داد.

کوالکام برای جلب اعتماد بیشتر کمپانی‌های چینی، اعلام کرده 150 میلیون دلار در استارت‌آپ‌های چینی سرمایه‌گذاری خواهد کرد. ادوراد اسنودن، پیش‌تر اعلام کرده بود که کمپانی‌های آمریکایی با فروش تجهیزات ارتباطی راه را برای جاسوسی سازمان‌هایی نظیر CIA باز می‌کنند، از این‌رو کمپانی‌های آمریکایی در چین از وضعیت چندان مطلوبی برخوردار نیستند و تمامی تلاش‌های کمپانی کوالکام در جهت به دست آوردن اعتماد دولت و کمپانی‌های چینی است. کوالکام با از دست دادن مشتری بزرگی نظیر سامسونگ، در پی جایگزین کردن کمپانی‌های چینی است. این کمپانی در تلاش است تا با بکارگری تراشه‌های اسنپدراگون در محصولات چینی، این برندها را وارد بازار جهانی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات