مدیرعامل سافت‌ بانک: تکنولوژی با پردازش احساسات و هوش بسیار، چالش آینده بشر است

یک‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
ماسایوشی سان، بنیانگذار SoftBank که مدیرعامل و مالک Sprint نیز است، پیش‌بینی‌های بزرگی برای آینده دارد . او معتقد است در آینده روزی فرا خواهد رسید که کامپیوتر‌ها قادر به پردازش احساسات و بهره‌مند از هوشی فراتر از قابلیت‌های انسان‌ها خواهند شد. البته برخی از پیش‌بینی‌های سان خبر‌های خوبی برای دنیای ارتباطات موبایل‌ها به حساب نمی‌آیند.
تبلیغات

سان جزو افرادی است که سبک تهاجمی در تجارت دارد و عاشق فناوری است. وی اخیرا از روباتی بسیار باهوش به نام Pepper رونمایی کرده که از پلتفرم هوش مصنوعی برای کار در محل‌های خرده فروشی SoftBank بهره می‌برد و قرار است در آینده نزدیک با قیمتی حدود ۲۰۰۰ دلار به صورت عمومی به فروش برسد.

اما پیش‌بینی وی از آینده چیست؟ او معتقد است قانون مور تکنولوژی را آنقدر قدرتمند و پیشرفته می‌کند که کامپیوتر‌های ما قادر به پردازش احساسات و بهره‌مند از هوشی فراتر از قابلیت‌های انسان‌ها خواهند شد. ماسایوشی سان، در این باره می‌گوید: «من معتقدم این {کامپیوتر‌های دارای قدرت پردازش احساسات و هوشی فراتر از انسان‌ها}، همان تکامل حقیقی مغز کامپیوتری است.» 

وی همچنین بر این باور است که تکنولوژی به علوم پزشکی کمک خواهد کرد که حداکثر عمر انسان‌ها را تا حد ۲۰۰ سال افزایش دهند و نیز روزی فرا می‌رسد که مردم از طریق افکار خود قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر خواهند شد. 

دسترسی به برخی موارد که سان پیش‌بینی کرده به نظر راه طولانی در پیش دارند، اما اگر بر طبق باور‌های او روزی مردم از طریق افکار خود با یکدیگر مرتبط شوند، قطعا صنعت ابزار وایرلس سقوط خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات