طراحی کیس کامل کامپیوتر با استفاده از لگو

دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
لگوها قطعات کوچکی هستند که با سرهم کردن آن‌ها می‌توان اجسام مختلفی ساخت. این روزها شاهد هستیم که افراد به صورت خلاقانه از آن‌ها بهره گرفته و اجسام عجیب و شگفت‌انگیزی می‌سازند. بر این اساس فردی خلاق اقدام به ساخت کیس کامپیوتری با استفاده از بلوک‌های اسباب بازی لگو کرده که به جرات می‌توان آن را عجیب‌ترین کامپیوتر ساخته شده در تاریخ دانست.
تبلیغات

مایک شروپ یکی از گیک‌های دنیای کامپیوتر و صاحب وب‌سایت Total Geekdom تصمیم گرفته یک دسکتاپ کامل را با  اسباب بازی‌های لگوی کوچک به همراه سخت افزارهایی واقعی بسازد. وی قصد دارد اولین محصول تجاری‌اش را در این زمینه راهی بازار کند. 

در طراحی کامپیوتر لگوی کوچک، ظرافت بسیاری به کار رفته و کیسی که از این لگوها ساخته شده ابعادی برابر ۷.۵ در ۷.۵ در ۵.۵ سانتی‌متر دارد. بر این اساس شروپ یک مادربرد واقعی را در چنین محافظی از جنس لگو جای داده است. به گفته‌ی شروپ، می‌توان لگوهای این کیس را به شکل سلیقه‌ای تغییر داد. مدل پایه این سیستم مجهز به کیس ساخته شده از لگو می‌تواند به یک پردازنده‌ی اینتل Core i3 یا i5 یا i7 به همراه ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز شود. این کامپیوترها دارای چندین دیسک سخت، پورت‌های HDMI، LAN و میکروفن و نمایشگر، سی‌دی/دی‌وی‌دی رام و مجهز به بلو‌رِی است. 

LEGO COMPUTER

این سیستم را می‌توان با قیمت ۱۰۰۰ دلار و البته با ترکیب رنگ‌هایی بسیار متنوع و جذاب در اختیار داشت و در صورت نیاز نیز برای تغییر ظاهر آن، به‌صورت شخصی و مستقیم اقدام کرد و حتی در این راه می‌توانید از کودک خردسال حاضر در خانه نیز کمک بگیرید. شروپ پیش از این نیز در سال ۲۰۱۱ به ساخت کامپیوترهای مختلف با لگو و حتی ایجاد یک مزرعه پردازشی با چنین سیستم‌هایی جهت کمک به بیماران سرطانی و ایدز پرداخته بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات