نوکیا در فکر فروش سرویس نقشه‌ی HERE است

شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود که سازنده‌ی سابق گوشی‌های موبایل یعنی نوکیا برای حل مشکلات مالی خود در حال بررسی گزینه‌های موجود برای فروش کسب و کار نقشه‌ی خود است که با نام HERE شناخته می‌شود.
تبلیغات

 این اطلاعات جدید بر اساس گزارشی از بلومبرگ بدست آمده که بر اساس آن، HERE چیزی حدود 2.1 میلیارد دلار ارزش دارد. این ارزش بر اساس گزارش‌های مالی نوکیا تنظیم شده است. هنوز تصمیم نهایی در این خصوص گرفته نشده و منبع بلومبرگ نیز «افرادی نزدیک به ماجرا» هستند که نمی‌توان صحت ادعای آن‌ها را بصورت قطعی تایید کرد. با این حال مشخص است که نوکیا در حال دریافت راهنمایی از یک مشاور مالی برای ایجاد یک معامله‌ی مناسب است.

هنوز واضح نیست که نوکیا چه کسی را بعنوان خریدار کسب و کار HERE خود در نظر دارد اما بر اساس گزارش بلومبرگ، Uber که در زمینه‌ی خدمات حمل و نقل شهری بر اساس پلتفرم‌های هوشمند فعالیت می‌کند یکی از شرکت‌های مخاطب نوکیا بوده است. همچنین گفته می‌شود گروهی از خودروسازان آلمانی به این معامله علاقه نشان داده‌اند. یک سیستم نقشه‌ی قدرتمند در آینده‌ی نزدیک برای هر خودروسازی اهمیت ویژه خواهد داشت.

اگرچه در این قسمت نامی از شرکت‌های مورد نظر به میان نیامده، اما به سادگی می‌توان حدس زد که برخی سازندگان مطرح خودروهای لوکس نظیر بی‌ام‌دبلیو، مرسدس یا آئودی در این میان حضور داشته باشند. گمان می‌رود مبالغ پیشنهادی برای خرید سرویس نقشه‌ی نوکیا بزودی دریافت شوند.

تصور می‌شود دلیل نوکیا برای فروش سرویس HERE، خارج شدن از وضعیت نامناسب موجود در زمینه‌ی اعتبارات مالی و تمرکز بیشتر بر روی کسب و کار شبکه است. بخش شبکه‌ی نوکیا هم‌اکنون بیش از 90 درصد درآمدزایی این کمپانی را بر عهده دارد. در صورتی که سرویس نقشه‌ی HERE با مبلغی نزدیک به 2 میلیارد دلار به فروش برسد، شاهد زیان بزرگ این شرکت بخاطر خرید این کمپانی نقشه برداری Navteq در سال 2008 به مبلغ 8.1 میلیارد دلار خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات